شناسه خبر:61402
1401/7/25 23:30:55
به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بازرسی:

خشکاندن گلوگاه‌های فساد در کردستان ضروری است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کردستان بر خشکاندن گلوگاه‌های فساد در استان تأکید کرد و گفت: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حُسن جریان امور از مهم‌ترین وظایف سازمان بازرسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی در دیدار با رئیس و کارکنان اداره کل بازرسی استان کردستان، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: سازمان بازرسی که از ادارات تابعه قوه قضائیه به‌شمار می‌رود وظایف بسیار حساس و خطیری در راستای مبارزه با فساد در سازمان‌ها بر عهده دارد و نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حُسن جریان امور ازجمله این وظایف است.

وی افزود: اهمیت هر فرد یا دستگاهی در کشور منوط به اهمیت وظایف فرد یا دستگاه مربوطه دارد و آنچه که عامل پیشرفت و توفیق در یک نظام یا حکومت است شامل وجود قوانین بروز، کارآمد و متناسب با مأموریت‌های مختلف، مجریان صالح و شایسته که این قوانین را اجرا کنند و همچنین نظارت بر اجرای صحیح این قوانین و مجریان است.

رئیس شورای قضائی استان کردستان از کسب رتبه نخست کشوری توسط سازمان بازرسی کردستان در ارزیابی‌های به عمل آمده ابراز خشنودی کرد و گفت: خوشبختانه در استان کردستان مبارزه بسیار جدی با فساد وجود دارد ولکن خشکاندن گلوگاه‌های فساد نیز ازجمله وظایف این سازمان است که با جدیت دنبال می‌شود.

در ادامه این دیدار، عیسی هواسی بازرس کل استان کردستان نیز اظهار کرد: در سال جاری 82 درصد از گزارش‌های تعقیب اداری و انتظامی و 84 درصد از گزارش‌های کیفری منجر به صدور آرای محکومیت برای متهمان در محاکم قضائی استان شده است.

وی افزود: 91 درصد از گزارش‌های تعقیب کیفری در دادسراهای استان منجر به صدور کیفرخواست شده است و در حوزه ارتقای عملکرد نیز اقدامات اثربخش این اداره کل هشت برابر شده است.

شایان ذکر است که سازمان بازرسی کل کشور در 19 مهرماه سال 1308 هجری شمسی تأسیس شده است.

شناسه خبر 61402