شناسه خبر:61495
1401/7/28 09:05:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان رزن گفت: در هفت ماه امسال با کمک خیرین 60 سری جهیزیه برای دختران تحت پوشش این نهاد مقدس تهیه و تأمین شد و 60 نوعروس رزنی مددجو راهی خانه بخت شدند.

رضا صادقی‌مصور، با اشاره به اینکه کمیته امداد رزن 8044 نفر شامل 3435 خانوار را تحت حمایت خود دارد، اظهار کرد: هر سری جهیزیه ویژه نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) رزن شامل وسایل ضروری زندگی‌ مانند یخچال، تلویزیون، لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز بوده که تحویل این نوعروسان شده است.
وی با اشاره به اینکه همه ساله کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) براساس وظیفه ذاتی خود با کمک خیرین و نیک اندیشان تهیه و تأمین جهیزیه نوعروسان را در برنامه خود دارد، افزود: در هفت ماه سال‌جاری این تعداد جهیزیه در دو مرحله به نوعروسان تحویل داده شده که از 60 جهیزیه تحویل داده شده 40 سری در مرحله اول و 20 سری به مرحله دوم اختصاص داشته است.
صادقی‌مصور با بیان اینکه ارزش ریالی هر سری جهیزیه مرحله اول افزون بر 25 میلیون تومان و هر سری جهیزیه مرحله دوم 30 میلیون تومان بوده است، مطرح کرد: علاوه بر تهیه و تأمین جهیزیه نوعروسان کمیته امداد امام خمینی(ره)، مشاوره قبل از ازدواج و آموزش حین ازدواج را برای نوعروسان برگزار می‌کند.
وی جمع‌آوری کمک‌های خیران نیک‌اندیش برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند را از مهمترین راهکارهای ترویج ازدواج و تشکیل زندگی جوانان دانست و یادآور شد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی، خیران نیک‌اندیش، گروه‌های جهادی، فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد(سمن‌ها)، ذی‌نفوذان، معتمدان، بزرگان و ریش‌سفیدان با حمایت و کمک‌های خود از نقش مؤثری در ترویج ازدواج آسان و فرهنگ‌سازی در این امر برخوردار هستند.

شناسه خبر 61495