شناسه خبر:61546
1401/7/30 08:58:49

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: باید در حوزه ازدواج و تعالی خانواده سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی ورود جدی داشته باشند و از سمن‌هایی که در این راستا طرح ارائه کنند، حمایت جدی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی متقی‌فر با حضور در همدان و در جمع سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه تعالی خانواده و ازدواج همدان، اظهار کرد: نگاه اقتصادی به موانع ازدواج اشتباه است، درحالی که براساس آمار بسیاری از استان‌های محروم اتفاقاً ازلحاظ نرخ ازدواج نسبت به استان‌های برخوردار آمار ازدواج بالاتری دارند.
وی افزود: باید در این زمینه سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی ورود جدی داشته باشند و از سمن‌هایی که در این راستا طرح ارائه کنند، حمایت جدی خواهیم کرد.
متقی‌فر با اشاره به آمار بالای کارکنان مجرد در کشور، تصریح کرد: در حوزه قانون تسهیل ازدواج مشکلی وجود ندارد، بلکه به‌علت اینکه الزام انجام قانون برای دستگاه‌ها وجود ندارد، با مشکل مواجه می‌شویم.
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان سه تکلیف اساسی درحوزه آموزش پیش از ازدواج، راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و رصد و پیگیری تسهیلات ازدواج دارد که با توجه به کاهش جمعیت کشور، قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت ورزش و جوانان نیز تشکیل شده است.

شناسه خبر 61546