شناسه خبر:62122
1401/8/14 09:09:11

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه خیزش مردم معادلات جهان را بر هم زد گفت: رسانه‌های دشمن از ترس چشمان خود را بر حضور میلیونی مردم بستند، نه تنها حرفی نمی‌زنند بلکه دیدن آن برای دشمن خطرناک است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با بیان اینکه 13 آبان روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار جهانی است اظهار کرد: امروز باید از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز استکبارستیزی تشکر کنیم چراکه این حضور علاوه بر اینکه باعث ترس دشمن می‌شود بخشی است از ایمان جامعه به شعار «مرگ بر آمریکا» و اعتقاد به باورها.
وی با اشاره به اینکه امروز میلیون‌ها نفر در کشور شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند افزود: رسانه‌های دشمن از ترس چشمان خود را بر حضور میلیونی مردم بستند و حرفی در این زمینه نمی‌زنند.
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه خیزش مردم ایران اسلامی معادلات جهان را بر هم زد تصریح کرد: باید تاریخ عملکرد آمریکا در 120 سال گذشته را بررسی کرد، حمله به کشورهای مختلف توسط آمریکای مستکبر صورت گرفته و هر جا که احساس کند منافعش در خطر است ورود می‌کند.
وی با اشاره به این‌که آمریکا علاوه بر ایران برنامه‌ریزی کرده در مقابل چین هم بایستد چراکه این کنشگری این کشور را به نفع خود نمی‌داند خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد مسئله آمریکا منافع آن است وگرنه چین که کشور اسلامی نیست، ضمن اینکه چرا در عربستان حرف از حقوق بشر نیست چون منافع آمریکا در این کشور تامین است.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه دشمنان امروز با تمام توان در مقابل مردم ایران ایستاده‌اند اما حضور مردم پاسخگوی آنهاست اظهار کرد: امروز دشمن سعی دارد ذهن و فکر جوان ما را با فضای مجازی و دروغ‌های رسانه‌ای تصرف کند.
وی با بیان اینکه همه باید درباره جهاد تبیین سخن بگویند و در همه جا به ویژه در مدارس در این زمینه کار شود خاطرنشان کرد: ما منکر مشکلاتی مانند مباحث اقتصادی و معیشتی نیستیم اما راه حل آن آشوب، نفرت‌پراکنی و اسلحه به دست گرفتن نیست و مردم نیز با این شیوه مخالف هستند.
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال گسست اجتماعی است گفت: آگاهی اجتماعی و سیاسی می‌تواند این جنگ ترکیبی علیه کشور را دفع کند.
وی با بیان اینکه باید مسائل را با گفت‌وگو حل کرد اظهار کرد: همان طور که گفتم ایراداتی وارد است اما راهکار برهم زدن نظم عمومی و تضعیف نیروی انتظامی نیست، وقتی نیروی انتظامی تضعیف شد امنیت زیر سوال می‌رود و قضیه ورود داعش و اتفاقی چون ترور در شاهچراغ رخ می‌دهد.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه در مساجد باید یادبود شهدای شاهچراغ گرفته شود و از خانواده و افراد به جا مانده از این جنایت استکبار به دست داعش دعوت شود ادامه داد: آرتین را دعوت کنید، او نماد کودک مظلومی است که توسط مستکبرین مورد ظلم واقع شد اما حرفی از حقوق او به زبان نمی‌آورد.
وی در ادامه گریزی به قساوت اغتشاشگران و عوامل دشمن زد و با بیان اینکه ما داستان قساوت شمر و یزید را شنیده بودیم اما ندیده بودیم و امروز داریم می‌بینیم گفت: چرا باید به کسی که امنیت ما را تامین می‌کند حمله کرد؟ در هنگام سیل و زلزله این نیروهای مردمی و بسیجی هستند که برای کمک وارد می‌شوند و امروز بسیجیان هستند که در روستاها محرومیت‌زدایی می‌کند.
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در محرومیت‌زدایی و کنترل کرونا بسیج و سپاه‌ و ارتش پای کار بودند اظهار کرد: امروز چرا باید به حافظان امنیت توهین کرد؟ یا روحانی که در سیستان به شهادت رسید چه تقصیری داشت؟.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تاکید ببر لزوم بازخوانی جنایات امریکا گفت: نمایشگاه جنایات مستکبران را به راه بیندازند.
وی با اشاره به این‌که همه مجموعه‌های مطالبه‌گر ما مسائل را از مسئولان بخواهند افزود:باید مسئولان برای وضعیت مسکن اقدام موثری بکنند
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شده از نمایندگان مجلس و استاندار خواست برای تخصیص زمین برای مسکن و اجرای طرح جامع در شهر همدان اقدام عاجل نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در ادامه با تأکید بر اینکه همه باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم گفت: مسئولی که کارش را درست انجام نمی‌دهد مقصر است، فردی که در برخورد با مفسدان قصور می‌کند، کارمندی که کار مردم را راه نمی‌اندازد مقصر هستند.
وی با بیان اینکه باید کارمندانی که گره به کار مردم می‌زند رشوه می‌گیرد را شناسایی و بیرون کنیم و اگر مسؤل کار نمی‌کند مطالبه کنید تأکید کرد: ستاد امر به معروف استان در برابر خیانت مدیر خاطی کوتاه نمی‌آید و در این راه ستاد امر به معروف پای کار است.

شناسه خبر 62122