شناسه خبر:63012
1401/9/6 10:44:27
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان:

نام بسیج با رویکرد جهادی آمیخته است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه نام بسیج با رویکرد جهادی آمیخته است، گفت: بسیجیان در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه کشور و در عرصه‌های مختلف ازجمله واکسیناسیون کرونا حضور داشته و خدمت‌رسانی کردند.

محمدمهدی مجذوبی در مراسم گرامیداشت سالروز بسیج مستضعفان که با حضور اساتید و اعضای بسیج دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان به‌ویژه بسیج جامعه پزشکی استان، اظهار کرد: در دهه شصت که بسیج درحال شکل‌گیری بود، از نوجوانان 15 ساله تا سنین بالاتر در آن ورود کردند.
وی با بیان اینکه جذابیت شخصیت افراد بسیجی و شهیدان این راه شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: ما باید از این شخصیت‌ها تأثیر بگیریم و روحیه بسیجی را در خود ایجاد و تقویت کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با تأکید بر اینکه در دنیای بی‌رحم امروز بسیجی فقط از خدا می‌ترسد، اظهار کرد: نمونه‌های آن را در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم.
مجذوبی با بیان اینکه همه ما موظف هستیم دور انقلاب را بگیریم و در این راستا قدم برداریم، گفت: نام بسیج با رویکرد جهادی درهم آمیخته؛ سیل، جنگ، کرونا و غیره، همه عرصه‌های حضور بسیجیان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مهم جمعیت اشاره و اظهار کرد: هرچه کار کنیم و زحمت بکشیم اما در مسئله جمعیت کاری نکنیم، همه‌چیز از دست می‌رود؛ زیرا ازنظر امنیت، اقتصاد، سلامت و بسیاری از مسائل به کشوری وابسته تبدیل می‌شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با تأکید بر اینکه حفظ جمهوری اسلامی ایران و حفظ ولایت فقیه به‌عنوان نماد کشور جمهوری اسلامی ایران هدف نظام در این سال‌ها بوده است، گفت: باید بر این مهم مداومت ورزیم و با محوریت مسئله جمعیت، نگاه ویژه‌ای به موضوع ایجاد کنیم.
مسئول بسیج جامعه پزشکی همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: جامعه پزشکی که در دوران دفاع مقدس افتخارآفرینی کرد، نشانه‌های بزرگ و برجسته‌ای از خود برجای گذاشت.
حمید بهرامی‌خو افزود: بعد از جنگ، بسیج در حوزه‌های مختلفی به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کند و از سال 72 بسیج جامعه پزشکی در استان همدان تشکیل شده است.
رئیس بسیج جامعه پزشکی همدان به برپایی بیمارستان صحرایی در ایام اربعین توسط بسیج جامعه پزشکی خبر داد و گفت: در این ایام به‌طور متوسط 300 تیم تخصصی، آموزشی و عمومی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
بهرامی‌خو با تأکید بر اینکه بسیجیان در حوزه سلامت در بحران‌ها بسیار مؤثر بوده‌اند، گفت: سنجش سلامت مدارس و بسیاری از فعالیت‌های این حوزه با همراهی مسئولین دانشگاه انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در بسیج بسیاری از اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی انجام می‌شود، تصریح کرد: ازجمله اولویت‌های بسیج، طرح‌های تحقیقاتی جمعیت است که گروه پژوهشی و کارگروه سلامت بسیج در آن فعال هستند.
‌رئیس بسیج جامعه پزشکی همدان افزود: فعالیت در حوزه‌های قرآنی ازجمله همایش‌ها، اعزام راهیان نور، نشست‌های فرهنگی و بصیرتی و جهاد تبیین از دیگر اولویت‌های ما در حوزه بسیج است.
بهرامی‌خو با اشاره به اینکه حدود 50 درصد شاغلین استان به‌طور رسمی عضو بسیج هستند، گفت: پذیرای برنامه‌های آزاداندیشی و دیگر پیشنهادات هستیم.

شناسه خبر 63012