شناسه خبر:63258
1401/9/12 09:01:59

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در 2 عملیات جداگانه موفق به کشف 11 هزار قلم لوازم خانگی غیرمجاز و قاچاق در این استان شدند.

سردار «سلمان امیری» روز پنجشنبه بیان کرد: در عملیات نخست ماموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام کنترل خودروهای عبوری از مسیرهای ارتباطی این استان به راننده یک دستگاه کامیون مشکوک شده و دستور ایست می‌دهند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 6 هزار قلم لوازم خانگی غیرمجاز به ارزش چهار میلیارد ریال کشف کردند که در این راستا برای یک متهم پرونده قضایی در تعزیرات حکومتی تشکیل شد.
فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: همچنین در عملیات دیگری ماموران پلیس امنیت اقتصادی پنج هزار قلم لوازم خانگی از یک دستگاه کامیون به ارزش پنج میلیارد ریال کشف کردند.
سردار امیری ادامه داد: در این عملیات نیز یک متهم دستگیر و برای او پرونده قضایی تشکیل شد که پرونده این متهم در تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است.
وی در ادامه از کشف مواد خوراکی غیرمجاز خبر داد و گفت: یک دستگاه کامیون حامل 2 تن مواد خوراکی خارجی و قاچاق به ارزش هشت میلیارد ریال کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: نیمه نخست امسال با تلاش‌های صورت گرفته آمار کشفیات کالای قاچاق با 17 درصد افزایش به بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال رسیده است که این امر موید تلاش پلیس در امر مبارزه با قاچاق کالا است.
سردار امیری، انهدام 12 باند سازمان یافته، تشکیل 900 پرونده قاچاق کالا، دستگیری بیش از یک هزار قاچاقچی، توقیف 150 خودروی شوتی به علت حمل کالای قاچاق را از دیگر اقدامات صورت گرفته در نیمه نخست امسال عنوان کرد.

شناسه خبر 63258