شناسه خبر:63323
1401/9/13 11:43:02

سپهرغرب، گروه اجتماعی: دبیر کل سازمان ملل گفت: نوآوری کلید ایجاد جهانی عادلانه تر برای افراد دارای معلولیت است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت که امروز (شنبه) برگزار می‌شود، خواستار راهکارهای متحول‌کننده و نوآورانه در دنیایی شد که با بحران‌هایی مواجه است که به طور نامتناسبی بر افراد دارای معلولیت تأثیر می‌گذارد.
دبیر کل سازمان ملل در پیام خود تأکید کرد: به همکاری بیشتر در بخش دولتی و خصوصی نیاز است تا راهبردهایی ارائه شود که به نفع افراد دارای معلولیت باشد و آنها نیز باید در توسعه این راهبردها مشارکت داشته باشند.
آنتونیو گوترش، با اشاره به تلاش‌های داخلی سازمان ملل برای در دسترس ساختن بیشتر این سازمان برای افراد دارای معلولیت گفت: از ستادهای مرکزی تا میدان عمل، در حال کار برای ارزیابی، رسیدگی و بهبود دسترسی دیجیتالی هستیم.
وی ادامه داد: نوآوری و فناوری می‌تواند ابزار قدرتمندی برای شمول، افزایش دسترسی به اطلاعات، آموزش و یادگیری همیشگی باشد و راه جدیدی را برای افراد دارای معلولیت باز کند تا به عنوان نیروی کار و در جامعه مشارکت داشته باشد.
به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان ملل، سازمان ملل برآورد کرده است که 15 درصد از همه افراد دارای معلولیت هستند. درک و شناخت این موضوع برای اطمینان یافتن از اینکه بیش از یک میلیارد نفر از مردم زندگی کاملی دارند، به حقوق آنان احترام گذاشته و مشارکت داده می‌شوند، ضروری است.

شناسه خبر 63323