شناسه خبر:63897
1401/9/27 11:21:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انجام 134 مورد بازرسی تجهیزات شهر بازی و پارک آبی کرمانشاه در سال جاری خبر داد.

مهدی حسین‌پور اظهار کرد: در سال جاری 134 مورد بازرسی، بازدید فنی و ایمنی از وسایل و تجهیزات شهر بازی و مجموعه پارک آبی استان کرمانشاه با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان انجام گرفته است.
وی افزود: استاندارد برخی از تجهیزات و وسایل تفریحی مستقر در پارک‌های آبی براساس مصوبه شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری بوده و فعالیت تجهیزات تفریحی پارک‌ها که مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و تجهیزات شهر بازی، زمین بازی، سازه‌های بادی، آبی و غیره بدون تأییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع و ملزم به کسب مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات آبی است.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: پارک‌های آبی طبق برنامه زمان‌بندی‌شده در طول سال توسط شرکت‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد تأیید صلاحیت شده‌اند، مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرند؛ زیرا وجود یک نقص کوچک در دستگاه‌ها، وسایل تفریحی و بازی آبی غیر استاندارد می‌تواند خسارات و حوادث جبران‌ناپذیری را برای خانواده‌ها به همراه داشته باشد که این مهم ضرورت تشدید نظارت استاندارد را نیاز دارد.

شناسه خبر 63897