شناسه خبر:64407
1401/10/10 09:30:40

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: رزمایش صفر لحظه با محوریت اسکان اضطراری با حضور 17 تیم عملیاتی و 122 نفر از پرسنل، امدادگران و نجاتگران در ایلام برگزار شد.

سجاد حیدریان روز پنجشنبه گفت: به مناسبت هفتم دی‌ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی این رزمایش در پارک جنگلی چغا سبز اجرا شد.
وی اظهار کرد: در این رزمایش دو تیم از معاونت امداد و نجات، دو تیم تیم واحد انست، دو تیم واکنش سریع، هفت تیم توانا و چهار تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان ایلام حضور داشتند.
وی با اشاره به توان لجستیکی ترابری در این رزمایش اشاره کرد و افزود: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه خودرو کمک دار، سه خودرو سواری، یک خودرو سنگین اسکانیا، یک خودرو کامیونت و یک مینی‌بوس به کار گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: تیم‌ها پس از ورود به منطقه عملیاتی طراحی سناریوی امدادرسانی در زلزله، طراحی اردوگاه اسکان اضطراری و برقراری اردوگاه، 45 تخته چادر امدادی برپا شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ایلام بیان کرد: هدف از برگزاری رزمایش‌های لحظه صفر سنجش توان نیروهای مدیریتی و امدادی در رویارویی با حوادث احتمالی و سرعت عمل نیروهای امدادی در نجات جان مصدومان است.

شناسه خبر 64407