شناسه خبر:64964
1401/10/24 10:25:48

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اجرای 61 طرح گردشگری با اشتغال‌زایی بیش از هزار نفر، در 9 ماهه سال جاری در استان تصویب و موافقت اصولی آن صادر شد.

آرمان وطن‌دوست روز چهارشنبه اظهار کرد: این طرح‌ها شامل احداث هتل، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی، سفره‌خانه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان است.
وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده برای بهره‌برداری از این طرح‌های گردشگری 982 میلیارد تومان است، افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای هزار و 400 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: این اقدام به‌‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران، تقویت زیرساخت‌های اقامتی، پذیرایی و تفریحی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان انجام شده است.
وطن‌دوست با بیان اینکه رشد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری عاملی برای رونق اشتغال‌زایی در این بخش است، ابراز امیدواری کرد با حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی و همچنین جلب مشارکت همگانی، بیش از پیش شاهد رشد صنعت گردشگری در استان باشیم.
  برگزاری کارگاه تخصصی گردشگری طبیعت در شهرستان بانه
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه هم در خبر دیگری به برگزاری کارگاه تخصصی مهارت‌های طبیعت‌گردی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این کارگاه آموزشی که اکنون با هدف آشنایی هرچه بیشتر فعالان این حوزه با روش‌ها و راهکارهای طبیعت‌گردی، جذب گردشگر، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر و توسعه گردشگری شهرستان در حال برگزاری است در 6 ماه آینده نیز تکرار خواهد شد.
محمد حسینی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی بیش از 50 نفر از طبیعت‌گردان و دوستداران طبیعت شرکت دارند، اظهار کرد: در برگزاری این دوره سعی می‌شود شرایطی فراهم شود تا علاقه‌مندان ضمن حضور در طبیعت برای محافظت و احیا آن نیز اقدام کنند.
وی افزود: این دوره با همکاری شرکت گردشگری «شوان گشت» در حال برگزاری است.
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه به تداوم برنامه‌های آموزشی حوزه گردشگری در سطح شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در پایان به شرکت‌گنندکان گواهی شرکت در دوره اعطا می‌شود.

شناسه خبر 64964