شناسه خبر:65324
1401/11/5 09:30:32

سپهرغرب، گروه خبر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، گفت: امسال تاکنون در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، 16 دستگاه پل جدید احداث و 75 پل باکسی با دهانه 2 متر نیز تعریض شده است.

«علی سلیمی» روز سه‌شنبه، افزود: تعداد کل پل‌های استان کرمانشاه 12 هزار و 960 دستگاه است‌ که‌ تعداد 574 دستگاه از این پل‌ها در رده پل‌های بزرگ هستند و به‌صورت مستمر مورد بازدید کارشناسان قرار می‌گیرد.
وی اظهار کرد: پل‌ها، از جمله سازه‌های حائز اهمیتی است که با توجه به نقش خاص خود در حمل و نقل جاده‌ای،‌ هر اقدامی در خصوص آن‌‎ها می‌تواند در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها مؤثر باشد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: باتوجه به میزان بالای تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، بازسازی ابنیه فنی راه‌ها اهمیت زیادی دارد و به لحاظ حساسیت بالای پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها، بی توجهی به آن خسارات زیادی درپی خواهد داشت؛ از این رو، بهسازی و نگهداری ایمنی پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها، اولویت حمل و نقل جاده‌ای کشور است.
سلیمی در ادامه سخنانش گفت: تعمیر یا ترمیم دیوار کوله و دستک 16 دستگاه پل، تنقیه آبروهای کوچک 62 دستگاه، پاک سازی ورودی و خروجی آب‌روها 398 دستگاه و تنظیم بستر رودخانه‌ها در محل ورودی و خروجی پل‌های بزرگ سه دستگاه نیز از جمله اقدامات زمستانی در استان است.
وی در ادامه افزود: ساخت هندریل بتونی تعداد پنج عدد برای پل‌های محور قوری قلعه، بیاشوش، کمربندی هرسین، کمربندی غربی کرمانشاه، سلطان آباد کنگاور از دیگر اقدامات انجام شده طی سال جاری است.

شناسه خبر 65324