شناسه خبر:66077
1401/11/26 09:41:24

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با اشاره به ماندگاری هوای سرد و کاهش محسوس دما تا پایان هفته جاری در سطح استان، گفت: در پی فعالیت یک موج ناپایدار و افزایش میزان رطوبت هوا، بارش پراکنده را در برخی از نقاط خواهیم داشت.

روح‌الله زاهدی روز سه‌شنبه افزود: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در 24 ساعت آینده نیمه‌ابری تا ابری، به‌تدریج افزایش ابر، مه صبحگاهی، کولاک و بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.
وی اظهار کرد: میزان حجم ابرها از عصر روز سه‌شنبه افزایش یافته و تا روز چهارشنبه به‌صورت بارش خفیف برف در برخی از نقاط استان استان ادامه دارد.
زاهدی با اشاره به اینکه هوای سرد تا پایان هفته در استان ماندگار است، ادامه داد: صبح روز سه‌شنبه کمینه دمای هوا در شهر همدان به 16 درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش یافت و این شهر دوباره به‌عنوان سردترین مرکز استان کشور معرفی شد.
کارشناس اداره‌ کل هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: سامانه بارشی به‌تدریج از بعدازظهر روز چهارشنبه از استان خارج و آسمان آفتابی می‌شود.
وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته اسدآباد و ملایر با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و همدان با 16 درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.
زاهدی اظهار کرد: دمای بیشینه هوای همدان نیز در 24 ساعت گذشته یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ثبت رسیده است.
آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی‌وبلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف‌وباران و تابستان‌های معتدل دارد.

شناسه خبر 66077