شناسه خبر:66204
1401/11/30 01:03:04

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: به 148 تخلف شرکت‌های حمل‌و‌نقل باری و مسافری در ایلام رسیدگی شد.

سید زاهدین چشمه‌خاور گفت:عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان حمل‌و‌نقل برون‌شهری عبارتند از عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی بوده و نمونه تخلفات رانندگان عبارتنداز جابجایی بار بدون استفاده از بارنامه، جابجایی مسافر بدون استفاده از صورت وضعیت، عدم رعایت ضوابط و مقررات جابه جایی بارهای ترافیکی و... بوده است.

وی افزود: امیدواریم با رعایت ضوابط و مقررات توسط شرکت‌ها، مؤسسات حمل‌ونقل کالا و مسافر و رانندگان شاهد هیچ‌گونه تخلفی در این حوزه نباشیم. ضمن این‌که کاربران عزیز می‌توانند هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه پیامکی،3000143 به اداره کل راهداری وحمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام اطلاع دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: به‌منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل جاده‌ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، در جلسات کمیسیون‌های مواد 11 و 12 استان ایلام تاکنون به 70 مورد پرونده تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقلی رسیدگی شد که 26 مورد جریمه نقدی، 42 مورد از آن‌ها برائت و یک مورد تذکر کتبی صادر شده است.

چشمه‌خاور با اشاره به 87 مورد تخلف رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای در سطح استان تأکید کرد: در این مدت در جلسه کمیسیون ماده 11 رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر 47 مورد تذکر کتبی، سه مورد قطع خدمات یک ماهه و 37 مورد برائت بوده و احکام لازم برای آن‌ها صادر شده است.

شناسه خبر 66204