شناسه خبر:66454
1401/12/6 02:18:07

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان تأکید بر استقبال از بهار با رویکرد ایجاد شور و نشاط اجتماعی کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در جلسه ستاد استقبال از بهار که با حضور مدیران و معاونین شهرداری و با هدف برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت مهیا کردن شهر برای شهروندان و مسافران برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات مجموعه شهرداری درخصوص برف‌روبی، عنوان کرد: برون‌داد فعالیت‌های شهرداری برای مردم در حوزه خدمات شهری منعکس می‌شود و مردم از جلوی در خانه خود نحوه مدیریت شهر را توسط شهرداری قضاوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فضاسازی شهر در دهه فجر در سطح گسترده‌ و متفاوتی انجام شد، ابراز کرد: این موضوع قابل تقدیر است و همچنان ما با تمام قوت جلو می‌رویم و وقتی انتقادی وجود ندارد یا کمتر انتقاد می‌شود، نشان می‌دهد کارها به‌خوبی صورت گرفته است.

شهردار همدان با اشاره به برخی مشکلات و نقاط ضعف در شهر، گفت: ما در شهرداری باید با رویکرد مسئله‌محوری، به دنبال شناخت مسئله و پیدا کردن راه حل و سیاست‌گذاری باشیم.

حسینی یکی از مشکلات و نقاط ضعف در شهر را عدم نشاط اجتماعی عنوان کرد و افزود: متأسفانه نشاط اجتماعی به‌عنوان یک مسئله فرهنگی در همدان کم‌رنگ است و ما در شهرداری باید به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی باشیم که طبیعتاً موجب رضایتمندی مردم می‌شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری فضاسازی در ایام‌الله دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن‌ماه و برگزاری جشنواره آدم برفی را نمونه خوبی از ایجاد نشاط اجتماعی دانست و گفت: برگزاری جشنواره آدم برفی شوروحال خاصی ایجاد کرد که با استقبال خوب مردم مواجه شد و استقرار 25 غرفه توسط سازمان فرهنگی در مسیر راهپیمایی فضای مطلوبی ایجاد کرد که خوب است این غرفه‌ها در تعطیلات نوروز هم ایجاد شود.

حسینی با اشاره به اینکه استقرار غرفه‌ها با موضوعات مختلف تأثیر خوبی بر جذب شهروندان و مسافران دارد، عنوان کرد: ایجاد غرفه‌های سفالگری، چرمسازی، غذاهای محلی، موسیقی و گروه نقالی با رویکرد فرهنگی برنامه‌ریزی شده و نشان می‌دهد در شهر اتفاقاتی درحال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه با انجام برخی کارهای فرهنگی و با هزینه کمتر می‌توانیم بازخورد بهتری بگیریم، اظهار کرد: برای ایجاد پویایی در شهر لازم است جلسات مشترکی با میراث فرهنگی، سازمان فرهنگی و هماهنگی با حوزه معاونت زیربنایی، تاکسیرانی و اتوبوسرانی و سایر حوزه‌های مختلف مدیریت شهری برگزار شود.

حسینی ورود به سال جدید با رنگ‌وبوی متفاوت در شهر را مهم دانست و عنوان کرد: ورود مناطق و سیما و منظر به رنگ‌آمیزی جداول، پُل‌ها و خط‌کشی‌ها و سایر نقاط شهر و نیز گل‌کاری، بازخورد خوبی در شهر دارد.

وی ضمن تأکید بر برنامه‌های آخر سال، گفت: سازمان آتش‌نشانی در روز چهارشنبه‌سوری آخر سال برای کاهش حوادث آمادگی کامل داشته باشد؛ منطقه سه نیز برای روزهای آخر سال برنامه‌ریزی کامل را در دستور کار قرار دهد.

تولید محتوا توسط سازمان فرهنگی برای فضاسازی و ورود مسافران ازجمله موضوعاتی بود که حسینی بر آن‌ها تأکید کرد و افزود: برگزاری مراسم‌های فرهنگی در محلات و معرفی جاذبه‌های فرهنگی استان همدان باید به‌صورت ویژه دیده شود که همکاری مناطق و سازمان سیما و منظر درخصوص نورپردازی شهر می‌تواند فضای خوبی را ایجاد کند.

این مقام ارشد مدیریت شهری به موضوع سازمان پسماند پرداخت و تصریح کرد: به‌روزرسانی ماشین‌آلات و تأمین منابع مالی برای رفع مشکلات این سازمان به‌صورت جدی و ویژه در دستور کار قرار دارد.

حسینی در در ادامه صحبت‌های خود میدان امام (ره) را ظرفیت خوبی دانست و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت میدان امام (ره) با استفاده از راوی و اجرای ویدئومپینگ، طراحی اِلمان‌ها در قالب عروسک‌ها برای معرفی جذابیت‌ها و قابلیت‌های همدان، مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آخر سال همواره با دو مشکل عمده ترافیک و دست‌فروشان روبه‌رو می‌شویم، افزود: بحث ترافیک برنامه‌ریزی جداگانه را می‌طلبد و سامان‌دهی بازار دست‌فروشان در پیاده‌راه بوعلی، اکباتان و میدان امام (ره) با توجه به ثبت جهانی هگمتانه، نیازمند تمهیدات جدی است که شهرداری باید جدی ورود کند.

حسینی در پایان به طرح‌های ویژه در روز 13 فروردین‌ماه و حجم بالای مسافر اشاره و تصریح کرد: نظارت بر سرویس بهداشتی و پارک‌های تمام نقاط شهر به‌ویژه پارک شهروند، اکباتان و مسیر گنجنامه، به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

شناسه خبر 66454