شناسه خبر:66601
1401/12/8 09:29:36

سپهرغرب، گروه ریحانه‌آفرینش: روز گذشته تعدادی از بانوان و خانواده‌های شهدا در اعتراض به وضعیت حجاب در جامعه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

روز گذشته تعدادی از بانوان و خانواده‌های شهدا در اعتراض به وضعیت فعلی بی‌حجابی در جامعه،‌ مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
در این تجمع خودجوش، حضار خواهان ساماندهی وضعیت بی‌حجابی‌های اخیر در سطح جامعه‌شده و خواهان رسیدگی مسئولان به این وضعیت شدند.
خانواده‌های شهدا نیز با اشاره به ضرورت پاسداشت خون شهدا، وضعیت بی‌حجابی‌های اخیر را غیر قابل قبول عنوان کرده و ساماندهی این اوضاع را خواستار شدند.
در این تجمع،تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله مرتضی آقا تهرانی(نماینده مجلس شورای اسلامی)،‌زهره سادات لاجوردی(نماینده تهران)، سید محمدرضا میرتاج الدینی(نماینده تبریز و آذر شهر) و محمد تقی نقد علی(نماینده خمینی شهر) و عفت شریعتی(نماینده زرند و کوهبنان) در بین تجمع کنندگان حضور یافتند.
  مجلس پیگیر وضعیت حجاب است
مرتضی آقا تهرانی ضمن حضور در جمع معترضان، اعلام کرد: مجلس پیگیر این موضوع است و این مسائل جزءدغدغه‌های ما بوده و در حال چیدن برنامه‌هایی در این رابطه هستیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه راهکارهایی در این زمینه باید عملیاتی شود،گفت:یکی از این راهکارها این است که باید گزارشی از وضعیت عفاف و حجاب به ریاست مجلس ارائه بدهیم و برای ارائه این گزارش باید به سراغ دستگاه‌ها و نهاد‌ها برویم.
وی با بیان اینکه32 دستگاه و نهاد دولتی در رابطه با حجاب باید ورود کنند،گفت: علاوه بر ورود به این مسئله باید برخورد قانونی انجام بدهند.
آقا تهرانی از بررسی عملکرد دستگاه‌ها در حیطه عفاف و حجاب خبرداد و گفت: این مسئله را بررسی کردیم و در نهایت پس از ارائه گزارش به مجلس شورای اسلامی و قرائت آن، باید پیشنهاداتی را بدهیم که ممکن است این پیشنهادات در قالب ماده قانونی باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یک عده از بانوان مطالبه‌گر هم بعد از ظهر روز گذشته در مجلس برای پیگیری این مسائل حضور یافتند.
آقا تهرانی تاکید کرد: مابه دنبال این هستیم که بحث بی‌حجابی و کشف حجاب مدیریت شود و برای این برنامه داریم و انشالله در صحن علنی بررسی می‌شود.

شناسه خبر 66601