شناسه خبر:66890
1401/12/15 09:30:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار از غرس 18 هزار و 46 اصله نهال در هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

مهدی محمدی اظهار کرد: سهمیه امسال شهرستان بهار برای غرس و کاشت نهال در هفته منابع طبیعی و نیز روز درخت‌کاری، 18 هزار و 46 اصله نهال بوده که از این تعداد 15 هزار و 400 اصله نهال به نهال‌های صنوبر اختصاص دارد.
وی افزود: این تعداد اصله نهال صنوبر بین کشاورزانی که برای نهال صنوبر به‌منظور زراعت چوب مراجعه و زمین خود را معرفی کرده و طرح زراعت چوب خود را ارائه داده باشند، اختصاص داده خواهد شد.
محمدی بیان کرد: دو هزار و 646 اصله نهال نیز به نهال‌های مختلف ازجمله سرو، کاج، زبان گنجشک و سنجد اختصاص دارد که این تعداد نهال نیز در برنامه‌های هفته منابع طبیعی با مشارکت دهیاران، دانش‌آموزان، دوست‌داران طبیعت و محیط‌زیست، دانش‌آموزان، مردم و مسئولان در سطح مدارس و روستاها و هر جایی که تقاضا داشته باشند، غرس می‌شوند.
وی از پیش‌بینی برگزاری بیش از 20 برنامه شاخص در شهرستان بهار به‌مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد و تصریح کرد: اکثریت برنامه‌های هفته منابع طبیعی به‌صورت مشارکتی با همکاری دستگاه‌های مختلف، دهیاری ها، مردم و غیره برگزار خواهد شد.
محمدی با اشاره به کاشت و غرس نهال در شرکت نشاسته الوند شهرستان بهار روستای لتگاه در 20 اسفندماه به‌عنوان یکی از برنامه‌ها و مراسم‌های استانی شاخص هفته منابع طبیعی شهرستان با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان همدان، یادآور شد: در 22 اسفندماه ضمن تجلیل و دیدار از خانواده معظم شهدا، کاشت و غرس نهال نیز با همکاری بنیاد شهید با پیش‌بینی غرس 200 نهال، انجام خواهد شد.
وی گفت: دیدار با امام‌جمعه، زنگ درخت‌کاری، کاشت نهال در مقر پایگاه جمعیت هلال‌احمر صالح‌آباد با همکاری جمعیت هلال‌احمر در 14 اسفندماه به‌مناسبت صدمین سالگرد روز جمعیت هلال‌احمر، برگزاری مراسم درخت‌کاری در درمانگاه شماره سه بهار با هدف پاسداشت خدمات کادر درمان، ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده دیگر این شهرستان به‌مناسبت هفته منابع طبیعی خواهد بود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار همچنین از وجود 645 هکتار جنگل دست‌کاشت در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: شهرستان بهار دارای 42 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی بوده که 645 هکتار آن به جنگل دست‌کاشت اختصاص دارد و شهرستان دارای جنگل طبیعی نیست.

شناسه خبر 66890