شناسه خبر:67011
1401/12/18 10:12:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: غرس 740 هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در استان آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد.

پیمان فتاحی روز سه‌شنبه اظهار کرد: طرح مردمی نهضت کاشت درخت از هفته منابع طبیعی آغاز شد و تا چهار سال ادامه دارد که در این مدت 12 میلیون درخت در استان غرس می‌شود.
وی با اشاره به بهره‌برداری از 9 طرح همزمان با هفته منابع طبیعی در کردستان گفت: از این تعداد هشت طرح در حوزه آبخیزداری و یک طرح اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و یک حلقه چاه در ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی روستای دوسر قروه به مساحت 20 هکتار است.
مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: اعتبار اجرایی این طرح‌ها 21 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات تملک داریی‌های سرمایه‌ای، محرومیت‌زدایی و پیمانکاری مجری تأمین شد.
فتاحی با بیان اینکه سنت حسنه درختکاری ریشه در فرهنگ دینی و ملی مردم کشورمان دارد، افزود: هفته منابع‌ طبیعی و آبخیزداری امسال مانند سال‌های گذشته، گسترش فرهنگ حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی و پایدار از منابع‌طبیعی تجدید شونده کشور و معرفی اقدامات سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری را مورد توجه قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم هفته منابع طبیعی امسال، تداوم پویش مردمی «ایران سرسبز، ایران قوی» و آغاز «طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت» است که از حداکثر توان کشور برای افزایش فضای سبز و درختکاری، در فاصله زمانی چهار ساله (1405-1402) اجرایی خواهد شد.
از مساحت دو میلیون و 937 هزار هکتاری استان کردستان، بیش از 60 درصد آن شامل یک میلیون و 587 هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد؛ در مجموع 67 هزار خانوار روستایی استان بهره‌بردار بخش مراتع هستند بهره برداران کردستانی 6.5 درصد علوفه کشور را تولید می‌کنند.

شناسه خبر 67011