شناسه خبر:67055
1401/12/20 09:46:46

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج گفت: توسعه سرانه فضای سبز شهری از اولویت‌های شهرداری سنندج است که در این زمینه از ظرفیت علمی و توان و تخصص متخصصان دانشگاهی استفاده خواهد شد.

سید انور رشیدی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرای طرح مسیر پیاده‌راه بلوار علامه حمدی سنندج که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد، اظهار کرد: همه شهروندان به یک میزان حق بهره‌مندی از خدمات را دارند و اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با تأکید بر توزیع عادلانه خدمات در تمام سطح شهر دنبال می‌شود.
وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و افراد متخصص در پیچیدن نسخه برای ارائه خدمات در سطح شهر در مجموعه شورا و شهرداری به‌عنوان یک اصل اساسی دنبال می‌شود.
شهردار سنندج با بیان اینکه شهرداری الکترونیک با بهره‌گیری از ایده و نظر اساتید و هیئت‌های علمی در این دوره مدیریت شهری اتفاق افتاد، گفت: تحقق شهرداری الکترونیک حاصل بهره‌گیری از ظرفیت علمی جامعه دانشگاهی دانشگاه کردستان بود.
وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه دانشگاه کردستان به‌عنوان دانشگاه مادر، اجرای طرح‌های مختلف در حریم دانشگاه شامل فضای سبز و کف فرش آن به‌عنوان یکی از برنامه‌های شهرداری منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
رشیدی با بیان اینکه در فاز نخست چهارهزار متر کف فرش و فضای سبز در ورودی این دانشگاه ایجاد می‌شود، گفت: در فاز بعدی نیز دو هکتار فضای سبز در دستور کار سازمان سیما و منظر شهرداری سنندج قرار گرفته است.
**لزوم ارتقای فضای سبز دانشگاه کردستان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: فضاهای پیرامون فضای سبز دانشگاه کردستان در مساحت 100 هکتار بسیار مخدوش بوده و زیبنده دانشگاه نیست.
کیومرث حبیبی افزود: در چند ماه اخیر در روند بازدیدهایی که به همراه شهردار سنندج از دانشگاه کردستان صورت گرفت توافقاتی در راستای ارتقای کیفیت فضای سبز در دانشگاه با همکاری این نهاد خدمات‌رسان صورت گرفت.
به گفته وی، در روزهای اخیر شهرداری بعد از این توافق وارد فاز اجرایی شده و در حال حاضر نیز ماشین‌آلات این نهاد مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه در راستای علملیاتی کردن اهداف و برنامه‌های شهر خلاق موسیقی جهان هم اجرای پروژه و طرح انحصاری با کمک شهرداری منطقه توسط یکی از اساتید دانشگاه تدوین شده است، تصریح کرد: اجرای این طرح پدیده ای با عنوان نت‌های موسیقی است که هم مبین شهر خلاق موسیقی و هم به زیبندگی فضای شهری کمک می‌کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین با بیان اینکه اعتبارات لازم برای اجرای طرح مسیر پیاده بلوار علامه حمدی سنندج دیده شده است گفت: مدیریت شهری به‌صورت ویژه پای کار اجرای این طرح است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد عملیاتی کردن کامل آن باشیم.

شناسه خبر 67055