شناسه خبر:67072
1401/12/20 10:12:53

سپهرغرب، گروه کاردانش: مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز گفت: خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن در شرکت کیمیاگران امروز افتتاح شد.

سیدمحمدرضا موسوی در آیین افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن در شرکت کیمیاگران امروز شازند که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد اظهار کرد: 2 سال پیش که در حضور وزیر بهداشت وقت و رئیس سازمان غذا و دارو خط تولید ماده موثره استامینوفن افتتاح شد در همان لحظه قول داده شد به سمت تولید ماده پیشتاز آن حرکت خواهیم کرد، سالی که استامینوفن تولید شد کشور بی نیاز و خودکفا نسبت یه این دارو شد، اما سعی بر این بود که این رسالت را ادامه دهیم تا زنجیره کامل شود.
وی افزود: در آن سال که استامینوفن تولید می‌شد ماده پیشتاز آن وارد می‌شد، در 2 سال گذشته سالانه معادل حدود 15 تا 20 میلیون دلار از این ماده وارد کشور می‌شد.
مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز با بیان اینکه در 2 سال گذشته هیچ نگرانی در خصوص کمبود داروی استامینوفن وجود نداشت گفت: برای جلوگیری از واردات این ماده پیشتاز، در راستای افتتاح خط تولید پاراآمینوفنول تلاش شد و امروز این خط افتتاح می‌شود. ظرفیت این واحد 4 هزار واحد و 2 برابر نیاز کل کشور است.
موسوی ادامه داد: اگر سال گذشته 20 میلیون دلار پاراآمینوفنول وارد کردیم امسال با افتتاح این خط تنها 5 میلیون دلار وارد می‌شود و حدود 15 میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: امروز نیز قول می‌دهیم طی 2 سال آینده خط تولید پارانیتروکلرو بنزن plcd افتتاح شود و این زنجیره ارزش از نفت تا به داروی استامینوفن کاملا متصل شود.
مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز خاطرنشان کرد: رسالت این مجموعه جلوگیری از خام فروشی است و نباید اجازه دهیم که بنزن هشت دهم دلاری به کشورهای هند و چین صادر و به موادی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل شود، امیدواریم بتوانیم از موادی همچون بنزن که در پتروشیمی ما تولید می‌شود مواد موثره و محصول نهایی را تولید کنیم.
وی افزود: با تکمیل این زنجیره اولین بار است که این خط در جهان راه اندازی می‌شود، این اتفاق به صورت پایلوت در مجموعه انجام می‌شود.

شناسه خبر 67072