شناسه خبر:67240
1401/12/23 11:45:11

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری در طرح عیدانه این اداره کل خبر داد و گفت: با نزدیک شدن به سال جدید و همچنین در پیش بودن ماه مبارک رمضان، طرح پایش کشوری کمیت در قالب طرح نوروزی به صورت هدفمند اجرایی می‌شود.

«مهدی حسین‌پور» روز دوشنبه افزود: در اجرای برنامه‌های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، طرح پایش کمی محصولات پیش بسته بندی شده از مرداد ماه سال جاری در کشور و بوسیله کارشناسان استاندارد آغاز شده و این مهم در ایام پیش روی عید و ماه مبارک رمضان به طور جدی پیگیری می‌شود.
وی اضافه کرد: در این طرح ابتدا صحت عملکرد ترازوی واحد صنفی کنترل شده و خالص فروشی شیرینی، کیک، زولبیا و بامیه مورد پایش قرار می‌گیرد.
حسین‌پور یادآور شد: قنادان موظف به توزین و تعیین قیمت وزن جعبه و خالص شیرینی به صورت جداگانه هستند و رعایت نکردن این موضوع کم فروشی بوده و واحدهای متخلف در صورت رعایت نکردن وزن خالص به تعزیرات حکومتی معرفی می‌گردند.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان کرد: از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی جعبه‌های شیرینی 500 گرمی، یک کیلو گرمی، یک و نیم کیلوگرمی، دو کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی براساس مقررات استانداردهای ملی باید به ترتیب دارای اوزان، 90، 135، 185، 225، 265 و 455 گرم بوده و دارای نشان استاندارد معتبر باشد.
وی گفت: بازرسان این اداره کل علاوه بر نظارت بر خالص فروشی شیرینی و زولبیا بامیه بر استاندارد بودن اجزاء تشکیل دهنده شیرینی‌ها از جمله شکر، روغن و آرد نیز کنترل و نظارت خواهند داشت.

شناسه خبر 67240