شناسه خبر:67299
1401/12/24 16:12:11

سپهرغرب، گروه ورزشی: مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: دو صحرانوردی همدان در سطح آسیا دارای جایگاه ارزنده است و مدال‌های رنگارنگ کسب‌شده در قاره کهن این ادعا را ثابت کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، علی حقیقی اظهار کرد: درخشش دونده‌های همدانی باعث شد تا تیم ملی کشورمان برای نخستین‌بار در تاریخ دو صحرانوردی عنوان نایب‌قهرمانی جوانان آسیا را کسب کند.
وی بیان کرد: عملکرد دونده‌های همدانی در صحرانوردی قهرمانی بزرگ‌سالان و جوانان آسیا تحسین‌برانگیز است و نشان داد جایگاه ویژه در قاره کهن در رشد و شکوفایی استعدادها داریم.
حقیقی اضافه کرد: قهرمانی و مدال‌آوری ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف ورزشی مرهون برنامه‌ریزی خوب هیئت‌ها، تلاش‌‌ها و مجاهدت‌های مربیان و پیشکسوتان ورزش استان است که با ایثار و ازخودگذشتگی فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: همدان از استان‌های نمونه پرورش دونده‌های ملی‌پوش به‌ویژه در مواد استقامت و نیمه‌استقامت است و این ظرفیت با عملکرد بسیار مطلوب‌تر در سال جاری ادامه دارد.
رئیس هیئت دوومیدانی همدان نیز گفت: پوریا اسحاقی‌نژاد و متین شهبازی همراه تیم ملی صحرانوردی جوانان ایران بر سکوی نایب‌قهرمانی قاره کهن ایستادند.
مسعود بنوان افزود: در بخش انفرادی این رقابت‌ها هم پوریا اسحاقی‌نژاد پس از سمیر اقبالی و دونده هندی صاحب گردن‌آویز برنز و متین شهبازی دهم شد.
وی اضافه کرد: رقابت‌های دو صحرانوردی جوانان آسیا به میزبانی نپال برگزار شد و تیم ملی جوانان ایران برای نخستین‌بار نشان نقره تیمی و طلا و برنز انفرادی را به خود اختصاص داد و تاریخ‌ساز شد.
بنوان خاطرنشان کرد: 50 درصد تیم ملی دو صحرانوردی جوانان کشورمان در این رقابت‌ها را دوندگان استان همدان تشکیل دادند و خوشبختانه سهم بسزایی در کسب مقام نایب‌قهرمانی تیمی داشتند.
وی اظهار کرد: استان همدان از قطب‌های دوومیدانی کشور به‌ویژه در بخش دوهای استقامت و پیاده‌روی است و دوندگان استان همدان امسال 17 نشان رنگارنگ در رقابت‌های آسیایی کسب کرده‌اند.

شناسه خبر 67299