شناسه خبر:67401
1402/1/15 09:13:29

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه اعلام کرد: در ایام نوروز امسال 2 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

«داریوش فرمانی» روز دوشنبه، با اشاره به پایان تعطیلات نوروزی، اظهار داشت: خوشبختانه امسال شرایط خوبی را از نظر جذب گردشگران نوروزی در استان داشتیم.
وی اضافه کرد: اماکن تاریخی تاق بستان، بیستون، معبدآناهیتا، تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون الملک به ترتیب بیشترین بازدید کننده را داشته‌اند و در بین جاذبه‌های طبیعی هم سراب نیلوفر، غار قوری‌قلعه و سراب روانسر در صدر بازدید گردشگران نوروزی قرار داشتند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی کرمانشاه، میزان اقامت گردشگران و میهمانان نوروزی در استان را هم طی این ایام بیش از 300 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در نوروز امسال حدود 300 هزار و 497 نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان پیدا کردند.
وی با اشاره به مراکز اقامتی همچون هتل‌ها، خانه مسافرها و بوم گردی‌ها، تعدادی مدرسه و کمپ‌هایی هم در سه بوستان شاهد، شرقی و شبدیز برای اسکان گردشگران و مسافران نوروزی آماده‌سازی شده بود که از این لحاظ هیچ مشکل و کمبودی در بحث اسکان میهمانان نوروزی نداشتیم.
فرمانی در ادامه به انجام 926 فقره بازدید نظارتی هم در این ایام اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز تلاش شد تا با انجام بازدیدهایی بر نحوه خدمات رسانی تاسیسات گردشگری استان به میهمانان نوروزی نظارت شود.
وی یادآورشد: به‌دنبال این بازدیدها، 93 واحد تشویق، 90 واحد تذکر، 22 واحد اخطار کتبی و 10 واحد تعلیق شدند.

شناسه خبر 67401