شناسه خبر:67578
1402/1/19 13:09:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد ایلام از انجام هفت هزار و 700 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی ایلام توسط استاندارد طی سال گذشته خبر داد.

مهناز همتی روز چهارشنبه اظهار کرد: در یک‌سال گذشته بازرسان استاندارد ایلام، هفت هزار و 713 فقره نمونه برداری و بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه تحت پوشش استان انجام داده‌اند.
وی افزود: طی یکسال گذشته 6 هزار و 873 فقره بازرسی و 840 فقره نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان و همچنین 94 فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین‌های بازی و 347 فقره بازرسی فنی آسانسور توسط کارشناسان اداره کل انجام شده است.
مدیرکل استاندارد ایلام، هدف از نمونه‌برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.
همتی تاکید کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

شناسه خبر 67578