شناسه خبر:68212
1402/2/5 08:58:45

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: جهت تکمیل پمپاژ داجیوند در شهرستان هلیلان و ایجاد اشتغالزایی و آبادانی این منطقه نیازمند 80 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

سارا فلاحی در جلسه شورای اداری هلیلان گفت: جهت تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل پمپاژ داجیوند به میزان 80 میلیارد تومان با سازمان برنامه و بودجه رایزنی‌های لازم انجام شده است.
وی افزود: با توجه به مشکلات مربوط به آنتن‌دهی و اینترنت، وزیر ارتباطات قول مساعد دادند تا به‌صورت ویژه مشکلات این شهرستان را در این حوزه رفع کنند.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان هلیلان استقرار بنیاد مسکن در این شهرستان است، در این زمینه نیز رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با ایجاد سریع نمایندگی بنیاد مسکن در شهرستان هلیلان و تعریف چارت سازمانی برای آن و به کار گیری نیروها موافقت کرده است.
فلاحی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پرورش نیز با توجه به وجود پنج مدرسه کانکسی در زردلان هلیلان، با معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش مذاکره شده گفت:در این راستا مدارس کانکسی روستاهای دارای بیش از 10 دانش‌آموز در این شهرستان جمع‌آوری و مدارس عادی و با امکانات لازم ایجاد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات و خودروی مورد نیاز مطالبه دیگر آموزش و پرورش هلیلان است که در این راستا مقرر شد با وزیر نفت رایزنی شود که یک دستگاه خودرو مورد نیاز آموزش و پرورش استان را تأمین کند.
وی با تأکید بر اینکه همچنین با معاون وزیر راه و شهرسازی برای تامین قیر رایگان برای بافت فرسوده شهر توحید به‌عنوان مرکز شهرستان هلیلان رایزنی شده است، گفت: برای تکمیل طرح هادی روستای سرچم مبلغ 500 میلیون تومان از محل بودجه در اختیار نماینده اختصاص خواهد یافت.

شناسه خبر 68212