شناسه خبر:68328
1402/2/7 08:54:08

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان همدان از ارسال دو هزار و 280 فقره پیامک و توقیف سیستمی 32 دستگاه خودرو از ابتدای اجرای طرح حجاب و عفاف در همدان خبر داد.

سردار سلمان امیری اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان براساس مصوبات و دستورالعمل وزارت کشور و قوه قضائیه و در راستای صیانت از نهاد خانواده و خنثی‌سازی توطئه دشمنان، مطابق قوانین جاری کشور به وظایف قانونی خود عمل کرده و هم‌زمان با سراسر کشور طرح‌های ناظر را برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی اجرا کرده است.
وی افزود: ما اعتقاد داریم زنان و دختران ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند پایبند قانون و دستورات شرع مقدس هستند و اجازه سوء استفاده دشمنان را نخواهند داد و معدود افرادی هم که بر اثر تبلیغات مسموم دشمنان در فضای مجازی فریب خورده‌اند، با هدایت و نظارت خانواده‌ها به دامان خانواده اصیل ایرانی- اسلامی باز خواهند گشت.
   تفاوت توقیف سیستمی و انتقال به پارکینگ چیست؟
فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: همان‌طور که در اطلاعیه‌های متعدد به استحضار مردم رسیده، در طرح ناظر رویکرد پلیس ایجابی و در مراحل نخست تذکر و اخطار است و در مراحل بعد چنانچه افراد اصرار بر ناهنجاری و کشف حجاب داشته باشند، اقدامات قضائی انجام خواهد شد.
وی گفت: از ابتدای شروع طرح دو هزار و 280 فقره پیامک برای افراد ارسال و 32 دستگاه خودرو به‌صورت سیستمی توقیف شده‌اند و در این مرحله ابتدا برای فرد از طریق پلیس یک پیامک ارسال می‌شود و چنانچه در همان خودرو برای بار دوم کشف حجاب مشاهده شود، خودرو برای 15 روز توقیف سیستمی می‌شود و در مرحله سوم به مدت یک هفته توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.
   برخورد با بدحجابی در صنوف چگونه است؟
این مقام مسئول افزود: در حوزه اصناف نیز خوشبختانه با جلسات متعددی که با صنوف داشتیم، شاهد همکاری متصدیان و مردم عزیز هستیم؛ اما همان‌طور که در این حوزه هم اطلاع‌رسانی شد، چنانچه واحد صنفی الزامات لازم در حوزه عفاف و حجاب را رعایت نکند، برای بار نخست پیامک اخطار صادر می‌شود و برای مرحله دوم یک هفته پلمب انجام خواهد شد.
امیری تأکید کرد: در مرحله سوم با تشکیل پرونده، موضوع به مرجع قضائی ارجاع خواهد شد که از ابتدای شروع طرح در حوزه اصناف 18 مورد پیامک تذکر برای صنوف متخلف ارسال شده و دو واحد نیز در مرحله دوم پلمب شده‌اند.
وی در ادامه گفت: همکاران انتظامی استان بیش از 510 مورد سرکشی از واحدهای صنفی داشته‌اند و این مورد به‌صورت ویژه در روزهای آتی نیز در دستور کار است.
فرمانده انتظامی همدان خاطرنشان کرد: در بخش فضای مجازی هم انتظامی استان اقدامات خوبی انجام داده و با رصد و پایش فضای مجازی، 31 سایت و صفحه مجازی که کشف حجاب را ترویج می‌کردند، شناسایی و اقدام لازم قانونی در مورد آن‌ها انجام شده است.
وی در پایان با تشکر از همراهی و همگامی مردم، خاطرنشان کرد: همکاران ما در انتظامی استان با تمام توان به وظایف قانونی خود عمل خواهند کرد و ضرورت دارد معدود افرادی که عامدانه در مسیر ناهنجاری قدم برمی‌دارند، بدانند دشمنان می‌خواهند آن‌ها را از راه درست زندگی منحرف کنند.

شناسه خبر 68328