شناسه خبر:68593
1402/2/13 09:21:35

سپهرغرب، گروه خبر: معاون آموزشی دانشگاه کردستان گفت: سومین جشنواره تدریس خلاق در آموزش عالی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی آموزشی در دانشگاه کردستان همزمان با هفته معلم برگزار می‌شود.

محمد رزاقی روز سه شنبه اظهار کرد: جشنواره تدریس خلاق در آموزش عالی سه سال است که به‌صورت مستمر در دانشگاه کردستان همزمان با هفته معلم برگزار می‌شود.
وی افزود: در دو سال گذشته جشنواره تدریس خلاق در آموزش عالی بیشتر به‌صورت مجازی برگزار می‌شد و مهمانان و سخنرانان کلیدی از سایر نقاط کشور نیز علاوه بر مهمانان داخلی دانشگاه کردستان در این جشنواره حضور داشتند.
معاون آموزشی دانشگاه کردستان یادآور شد: برگزاری حضوری جشنواره در هفته معلم سال جاری باعث می‌شود که همکاران حاضر در دانشگاه بیش از سال‌های گذشته در این جشنواره حضور داشته باشند.
رزاقی ادامه داد: به طور قطع برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند بر ارتقای سطح کمی و کیفی آموزشی دانشگاه کردستان بسیار تأثیرگذار باشد.
وی بیان کرد: امسال بنا را بر این گذاشته‌ایم که همکاران و اساتید دانشگاه ایده‌های خود را در این جشنواره در راستای کمک به ارتقای سطح آموزشی به اشتراک بگذارند.
سومین جشنواره تدریس خلاق در آموزش عالی از روز گذشته شروع شده است و امروز نیز در تالار خیام دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.
دانشگاه کردستان در سال 1353 کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به‌عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.
این دانشگاه هم‌اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی- مهندسی بیجار است و در حال حاضر 11 هزار و 200 دانشجو در 56 رشته کارشناسی، 114 رشته کارشناسی ارشد و 30 رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه با پذیرش بیش از 600 دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین‌المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

شناسه خبر 68593