شناسه خبر:68941
1402/2/21 08:58:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ گفت: به‌منظور تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، 40 هزار اصله نهال با مشارکت شهرداری‌های این شهرستان تولید خواهد شد.

ابوالقاسم علی‌ویردی اظهار کرد: در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ و شهرداری‌های شیرین‌سو و گل‌تپه منعقد شده و قرار است 40 هزار اصله نهال به مساحت پنج هزار متر مربع از گونه‌های کاج تهران، سرو نقره‌ای و توت با مشارکت بخشداری گل‌تپه، شهرداری‌های شیرین‌سو و گل‌تپه در راستای تحقق طرح مردمی‌کاشت یک میلیارد درخت، کاشته شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ در ادامه با اشاره به ورود عشایر به شهرستان کبودراهنگ، مطرح کرد: شهرستان کبودراهنگ به‌علت شرایط آب‌وهوایی خود دارای عشایر نیست.
وی همچنین با اشاره به 150 گونه گیاهی در یکی از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان، تصریح کرد: این تعداد گونه‌های گیاهی در کوه‌های آق‌بلاغ و آق‌داق در سمت منطقه شیرین‌سو شناسایی شده که به‌منظور حفظ این گونه‌های گیاهی قرار است نسبت به کشت 100 هکتار از اراضی ملی در رابطه با این گونه‌ها در این شهرستان اقدام شود.
علی‌ویردی در پایان گفت: شهرستان کبودراهنگ جنگل طبیعی ندارد و درحال حاضر برای توسعه جنگل منابع طبیعی شهرستان 650 هکتار جنگل‌کاری دست‌کاشت در عرصه منابع طبیعی شهرستان انجام داده که بیشتر آن‌ها به عرصه منابع طبیعی روستاهای قلی‌آباد، کوریجان، حاشیه جاده ویان، شیرین‌سو، آق‌بلاغ، آق‌داغ و علیصدر اختصاص دارد.

شناسه خبر 68941