شناسه خبر:69000
1402/2/23 11:12:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: پارسال 400 گواهینامه مهارتی در رشته‌های مختلف برای زندانیان در این استان صادر شده است.

مجید احسانی روز پنجشنبه اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌هایی از سوی این سازمان با فنی و حرفه ای به‌منظور ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان منعقد شده که در این راستا هم اکنون 27 رشته برای این منظور مشخص شده و امکان ارائه وجود دارد.
وی افزود: هدف از اجرای این برنامه زمینه اشتغال‌زایی زندانیان پس از آزادی و بازاجتماعی کردن آن‌ها به‌منظور جلوگیری از بازگشت آن‌ها به محیط زندان است.
مدیرکل زندان‌های ایلام یادآور شد: سال گذشته 400 گواهینامه مهارتی در رسته‌های گوناگون به شکل بدون نام برای زندانیان در این استان از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای صادر شده است.
احسانی با اشاره به راه‌اندازی ساختمان دو طبقه مجتمع حرفه‌آموزی در سطح زندان مرکزی ایلام گفت: امکانات بسیار خوبی در این مجتمع برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به زندانیان تعبیه شده است.
وی همچنین از ایجاد 40 دار قالی با کمک خیرین در سطح زندان‌های استان خبر داد.
مدیرکل زندان‌های ایلام با اشاره به اینکه هم‌اکنون امکان ارائه هشت رشته مهارتی در سطح زندان‌های استان فراهم است، اضافه کرد: سال گذشته 20 میلیارد ریال دستمزد به زندانیانی که محصولاتی را تولید کرده‌اند، پرداخت شده است.

شناسه خبر 69000