شناسه خبر:69197
1402/2/28 08:54:33

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: هفت هزار و 954 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌ها در سفر مردادماه سال گذشته رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان مصوب شده است که با اختصاص آن فضای اقتصادی استان متحول می‌شود.

«سیدمجتبی حسینی» روز چهارشنبه ابراز کرد: دستاورد سفر رئیس‌جمهور در حوزه اقتصادی، پیش‌بینی تسهیلات برای اجرای طرح است که در این راستا طرح‌های مورد نظر بررسی، کارشناسی و مبلغی برای آن‌ها مصوب شد.
وی ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به استان همدان در مردادماه سال گذشته درمجموع 196 طرح با ارزش حدود هشت هزار میلیارد تومان به تصویب رسید که بین 14 بانک توزیع شده است.
حسینی اظهار کرد: برای توزیع این تسهیلات هر بانکی ازنظر تعدادی و ریالی سهمی دارد که تاکنون از مبلغ مصوب‌شده به استان یک‌هزار و 234 میلیارد تومان پرداخت شده است.
معاون امور اقتصادی استاندار همدان در مورد اهمیت این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلفی ازجمله صنایع، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی توزیع شده است که هر طرح اهمیت خاص خود را دارد، اما برخی از طرح‌ها به جهت ایجاد اشتغال، تولید و میزان سرمایه‌گذاری، بااهمیت‌تر است.
وی تأکید کرد: ما مکلف هستیم همه طرح‌ها را پیگیری کنیم و پیش‌بینی می‌شود با توجه به ظرفیت نسبی طرح‌ها، با بهره‌برداری از آن‌ها حدود هشت هزار اشتغال ایجاد شود.
معاون امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه حدود یک‌هزار و 200 واحد صنعتی داریم و در بخش کشاورزی و میراث فرهنگی هم به همین میزان واحدهایی فعال هستند، ادامه داد: همه این واحدهای تولیدی در مسیر توسعه قرار دارند که با فعالیت خود، میزان اشتغال را افزایش می‌دهند.
حسینی افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است، تلاش مسئولان استان این بوده که بیشتر از گذشته از واحدهای تولیدی، صنعتی و سایر واحدها حمایت شود.
وی توضیح داد: در این راستا سال گذشته 52 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است و امسال نیز مجدانه حمایت از تولید در برنامه قرار دارد که با حمایت از تولید و تسهیل روند اجرایی در دستگاه دولتی، رشد تولید واقعی در استان شکل بگیرد.
معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: 152 واحد تولیدی سال گذشته در استان با حمایت و تلاش استاندار، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی احیا شده است و هم‌اینک فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
حسینی تأکید کرد: هم‌اینک کارهای بنیادی زیادی در استان درحال انجام است که فضای اقتصادی استان را متحول می‌کند و بیشتر آن‌ها تا دو ماه آینده به ثمر می‌نشیند.
آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران پنجشنبه 6 مردادماه 1401 در سی‌امین سفر استانی وارد همدان شد، سفر رئیس‌جمهور 24 هزار میلیارد تومان ره‌آورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل 14 هزار میلیارد تومان جهت اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

شناسه خبر 69197