شناسه خبر:69269
1402/2/30 10:30:07

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: رئیس نمایشگاه کتاب گفت: متأسفانه برخی از ناشرانی که از کاغذی استفاده نکرده‌اند، کیفیت آن را پایین ارزیابی می‌کنند و این امر در کشور به‌صورت یک گزاره جا افتاده که کیفیت محصول ایرانی خوب نیست.

یاسر احمدوند رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با امید نیک‌نژاد مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران دیدار کرد و از تلاش و زحمات این شرکت برای تولید و تأمین بخشی از کاغذ مورد نیاز کشور تقدیر و تشکر و کرد.
احمدوند با اشاره به اهمیت حضور مدیران شرکت چوب و کاغذ مازندارن در نمایشگاه کتاب تهران گفت: حضور شما در این نمایشگاه سبب می‌شود تا از نزدیک با نیازها و دغدغه‌های ناشران آشنا شوید و از طرف دیگر توضیحات لازم را به ناشرانی که تمایل دارند با کاغذ ایرانی کتاب چاپ کنند، ارائه دهید.
وی با بیان این که از تولید کاغذ ایرانی حمایت می‌کنیم، مطرح کرد: متأسفانه برخی از ناشرانی که از کاغذی استفاده نکرده‌اند کیفیت آن را پایین ارزیابی می‌کنند و این امر در کشور به‌صورت یک گزاره تکراری جا افتاده است که کیفیت محصول ایرانی خوب نیست. ترویج و جا انداختن تولید داخل، کار سختی است اما این مسیر باید با همت شما ادامه پیدا کند.
رئیس نمایشگاه کتاب به اهمیت کاغذ تولید داخل برای تأمین بخشی از نیاز ناشران اشاره کرد و گفت: من در بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه درباره کاغذ ایرانی و زحمات شرکت شما توضیح دادم که چه کار بزرگی در حال انجام است و شایسته حمایت هستید؛ اما موضوع مهم این است که همه ما باید کارها و برنامه‌های خود را با مطالعه دقیق توسعه دهیم و به سمت پیشرفت حرکت کنیم.
نیک‌نژاد نیز با تشکر از حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاکید بر استفاده از کاغذ ایرانی گفت: کاغذ ایرانی در نمایشگاه کتاب امسال به یک بحث محوری و اصلی در بین ناشران و اهالی رسانه و مسئولان تبدیل شد و این نشان می‌دهد که کارهای خوبی در حال انجام است. این بحث در مورد کاغذ در نمایشگاه‌های قبلی سابقه نداشت.
مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران ضمن تاکید بر کیفیت کاغذ مازندران گفت: کاغذ مازندران از کاغذ بالک بسیار با کیفیت‌تر است و نسبت به اوایل تولید خودمان هم کیفیت آن را افزایش داده‌ایم و در حال حاضر امکان افزایش بیشتر کیفیت هم وجود دارد اما در حال حاضر به لحاظ مالی مقرون به‌صرفه نیست.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما با چاپخانه‌هاست؛ به دلیل اینکه اعتمادی به تدوام تولید ندارند حاضر به تغییر نیستند. اگر کار ما ادامه داشته باشد و کارخانه‌های دیگر هم به تولید اضافه شوند، خیال آنها هم از نظر تأمین کاغذ راحت شده و تجهیزاتشان را بر اساس تولیدات داخلی به روزرسانی می‌کنند.

شناسه خبر 69269