شناسه خبر:69349
1402/3/1 09:04:03

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی خواستار تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان شد.

فرزاد مخلص الائمه در ششمین اجلاس نماز استان مرکزی اظهار کرد: اقدامات فرهنگی با توجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه نقش موثری در ارتقای شاخصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارند که برگزاری برنامه‌های این حوزه دقت و حساسیت‌ ویژه‌ای را می‌طلبد.
وی تصریح کرد: طی یک سال اخیر شاهد ارتقای کمیت و کیفیت حوزه فرهنگی استان هستیم، اما لازم است در این بخش انسجام بیشتری صورت گرفته و اقدامات تخصصی‌تر دنبال و برنامه‌ریزی شوند.
اقدامات سلبی در حوزه فرهنگ اثر بخش نیست و ما اگر می‌خواهیم در این بخش اقدامات تاثیرگذار انجام دهیم، باید از اقدامات سلیمی پرهیز و کارهای ریشه‌ای و عمقی درست و تخصصی انجام دهیم
استاندار مرکزی پرداختن به مسائل فرهنگی را از ضروریات امروز دانست و گفت: اقدامات سلبی در حوزه فرهنگ اثربخش نیست و ما اگر می‌خواهیم در این بخش اقدامات تاثیرگذار انجام دهیم، باید از اقدامات سلیمی پرهیز و کارهای ریشه‌ای و عمقی درست و تخصصی انجام دهیم.
مخلص‌الائمه از توزیع مناسب اعتبارات فرهنگی بین دستگاه‌‌ها خبر داد و گفت: عدم انجام کار فرهنگی به بهانه نبود اعتبارات بین دستگاه‌ها پذیرفته نیست و دستگاه باید به صورت درست از اعتبارات استفاده کنند.
وی با بیان اینکه عملکرد برخی مدیران موجب شده تا دیدگاه منفی در جامعه در حوزه فرهنگی شکل بگیرد، اظهار کرد: دستگاه‌ها باید به مسائلی چون ترویج فرهنگ نماز توجه بیشتری داشته و به آن اهمیت دهند.
نباید اجازه دهیم رسانه غرب به فکر و ذهن جوانان نفوذ کنند، بهره‌گیری از اقدامات ابتکاری برای جذب جوانان به مسجد می‌توان در این بخش موثر واقع شود
استاندار مرکزی همچنین بر ضرورت جذب جوانان به سمت مسجد تاکید کرد و ادامه داد: نباید اجازه دهیم رسانه غرب به فکر و ذهن جوانان نفوذ کنند، بهره‌گیری از اقدامات ابتکاری برای جذب جوانان به مسجد می‌توان در این بخش موثر واقع شود.
مخلص‌الائمه همچنین خواستار تلاش جدی دانشگاه‌ها و مدارس برای جذب جوانان به نماز و مساجد با انجام اقدامات اصولی و ریشه‌ای و استفاده از ابزارهای نوین شد.
وی رسیدگی شهرداری و دهیاری‌ها به وضعیت مساجد و نمازخانه‌های بین راهی را خواستار شد.
گفتنی است در ششمین اجلاس نماز استان مرکزی از فعالان حوزه قرآن تقدیر شد.

شناسه خبر 69349