شناسه خبر:69383
1402/3/2 09:40:32

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: اربعین امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که از ورودی استان در کنگاور تا مرز خسروی به تناوب موکب‌ها و دیگر دستگاه‌های خدمات دهنده مستقر شده و در خدمت زوار اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.

«محمدطیب صحرایی» در نشست ستاد اربعین استان که با حضور معاونین استاندار و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: مراکز خدماتی و رفاهی، مدارس، بقاع متبرکه، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و سایر مراکز از جمله مجموعه‌هایی هستند که قرار است در ایام اربعین به زوار خدمات ارائه کنند.
وی گفت: اطلاعات این مجموعه‌ها در قالب یک نقشه جامع در اختیار زوار قرار داده می‌شود و افرادی هم در طول مسیر این عزیزان را راهنمایی خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف بر اساس مصوبه ستاد اربعین کشور هر کدام وظایفی دارند که قرار است تا ایام اربعین مجموعه امکانات و زیرساخت‌هایی را در طول این مسیر فراهم کنند.
صحرایی افزود: امسال همچنین تمهیدات لازم برای توسعه ناوگان حمل و نقل و توسعه پارکینگ‌ها در مرز اندیشیده شده است.
وی در ادامه گفت: امسال خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگبری‌های صورت گرفته یک توافق خوب با طرف عراقی پیرامون فراهم کردن مقدمات برگزاری هرچه باشکوه‌تر اربعین صورت گرفته است که به تردد روان تر زوار حسینی بسیار کمک می‌کند.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: بخشی از این توافقات به توسعه محدوده گیت‌های ورودی، ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و رفاهی، ایجاد سایه‌بان و افزایش ناوگان حمل و نقل در منذریه باز می‌گردد که در سال‌های گذشته کمبود آن بسیار احساس می‌شد.
صحرایی با تاکید بر اینکه گسترش زیرساخت‌های اربعین باید با یک آینده‌نگری همراه باشد در ادامه گفت: بخشی از زیرساخت‌های خدماتی و بهداشتی اربعین در نقاطی مانند کنگاور، صحنه و بیستون متمرکز خواهند که در دراز مدت ظرفیتی برای گردشگری استان خواهد بود.

شناسه خبر 69383