شناسه خبر:69507
1402/3/6 10:10:15
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی اسدآباد خبر داد:

راه‌اندازی واحد ماموگرافی در اسدآباد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی اسدآباد گفت: در آینده نزدیک واحد ماموگرافی در بیمارستان قائم (عج) برای ارائه خدمت به مردمان دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی راه‌اندازی می‌شود.

الهه عزتی ابراز کرد: خرید و انتقال دستگاه ماموگرافی با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و 200 میلیون تومان به بیمارستان حضرت قائم (عج) انجام شده که درتلاشیم با نصب آن توسط متخصصین امر، آماده ارائه خدمات شود.
نصب دستگاه دیالیز در بیمارستان قائم (عج) از دیگر مواردی بود که رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی اسدآباد به آن اشاره کرد و گفت: طی چندماه اخیر دو دستگاه دیالیز برای خدمات‌دهی به بیماران کلیوی به مجموعه بیمارستان اضافه شده است.
وی از سنددار شدن مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان خبر داد و افزود: طی یک‌سال گذشته 55 مرکز بهداشتی با تلاش مجموعه معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده دارای سند مالکیت شده است.
عزتی در رابطه با فعالیت‌های عمرانی دانشکده گفت: خوشبختانه با حمایت‌های نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی 38 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در دست انجام است که در این راستا پایگاه جاده‌ای پیرملو آماده بهره‌برداری است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی اسدآباد درخصوص وضعیت عمرانی بیمارستان 128 تختخوابی امیرالمؤمنین (ع) اذعان کرد: بعد از کش‌وقوس‌های فراوان با حمایت سرمدی، نماینده ساعی شهرستان اسدآباد عملیات عمرانی این پروژه نیز با 10 درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است.
افتتاح دانشکده پرستاری از دیگر مواردی بود که عزتی به آن اشاره کرد و افزود: پس یک وقفه دوساله و خلع ید پیمانکار قبلی این پروژه، درحال حاضر با تعیین پیمانکار جدید انتظار می‌رود عملیات عمرانی دانشکده پرستاری که هم‌اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا چند ماه آینده به اتمام برسد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی اسدآباد راه‌اندازی مرکز مهارت‌های بالینی آموزشی در دو فاز با اعتباری افزون‌بر 20 میلیارد ریال، راه‌اندازی کتابخانه مرکزی دانشکده با اعتباری افزون‌بر 300 میلیارد ریال، تکمیل دپارتمان آموزشی بیمارستان قائم (عج)، راه‌اندازی اداره مشاوره سلامت روان، تشکیل شورای فرهنگی راه‌اندازی کمیته تحقیقات دانشجویی، اعزام دانشجویان به اردوهای زیارتی و سیاحتی و برگزاری اردوهای جهادی را ازجمله اقدامات انجام‌شده این دانشکده در حوزه معاونت آموزشی برشمرد.
وی از فارغ‌التحصیلی 52 دانشجوی پرستاری و 23 دانشجوی بهداشت سلامت از این دانشکده خبر داد و گفت: بخش زیادی از این دانشجویان فارغ‌التحصیل نیروهای بومی شهرستان هستند که فارغ‌التحصیلی این تعداد دانشجو به توسعه خدمات درمانی منطقه کمک می‌کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی اسدآباد درخصوص پرداخت تسهیلات به دانشجویان افزود: در سال گذشته به صددرصد دانشجویان متقاضی این دانشکده تسهیلات ازدواج و ودیعه مسکن به متأهلین و همچنین کمک‌هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

شناسه خبر 69507