شناسه خبر:69555
1402/3/7 09:14:35

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با اشاره به حدنگاری و دریافت اسناد اراضی ملی، گفت: با استفاده از دقیق‌ترین و به‌روزترین ابزارهای مدرن و با به‌کارگیری مشاوران متخصص و بومی مطابق با دستورالعمل‌های سازمان نقشه‌برداری کشور برای بیش از 360 هزار هکتار عکس ارتوفتو تهیه و تولید شد.

جواد زنگنه افزود: دریافت سند 151 هزار هکتار از اراضی ملی تحت سامانه شمیم اداره ثبت اسناد به‌منظور جلوگیری از صدور اسناد معارض و دست‌اندازی به اراضی ملی و ممانعت از تصرف اراضی ملی، از دیگر اقدامات بخش ممیزی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر در راستای حفاظت و حراست از اراضی ملی در طول دوران دولت سیزدهم است.

وی از حل اختلافات بین اراضی کشاورزی و اراضی ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌منظور اعمال قانون ماده 54، در زمینه رفع موانع تولید و تعارضات بین جهاد کشاورزی به نمایندگی از کشاورزان و اداره منابع طبیعی درباره اراضی ملی، 90 پلاک درحال اقدام است.

زنگنه با بیان اینکه در سنوات قبل نیز 90 پلاک انجام شده و از این تعداد 63 پلاک کامل شده است و مابقی تا ماه آینده نهایی می‌شود، ادامه داد: 150 پلاک تا پایان سال متعهد به اجرای ماده 54 شده است.

وی بیان کرد: برای نخستین‌بار و در دولت سیزدهم اجرای تفاهم‌نامه بین سازمان منابع طبیعی و سازمان اوقاف برای بررسی اختلافات فی‌مابین صورت گرفت؛ همچنین 9 پلاک شهرستان در اجرای این تفاهم‌نامه رفع ابهام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه تعامل با اداره راه و شهرسازی در اجرای واگذاری اراضی ملی حریم شهرستان و شهرهای تابعه ملایر از دیگر اقدامات محسوب می‌شود، گفت: در 12 پلاک به کمک کارشناسان دو اداره راه و شهرسازی و اداره منابع طبیعی درحال اجرای طرح حدنگار اراضی ملی هستیم و طی یک‌ماه آینده کلیه اراضی ملی مستعد تولید مسکن به اداره راه و شهرسازی واگذار می‌شود.

شناسه خبر 69555