شناسه خبر:69608
1402/3/8 11:35:37

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان از عملکرد دستگاه‌ها به‌ویژه بانک‌ها در زمینه پرداخت مصوبات سفر رئیس‌ جمهور به استان انتقاد کرد و خواستار جدیت برای تحقق این مهم شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری با محوریت حوزه اقتصادی در سنندج اظهار کرد: درصد تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان پایین و غیرقابل قبول است و بانک‌ها باید این رقم را به سرعت افزایش دهند.
وی با بیان اینکه پرداخت 10 یا 20 درصدی اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زیبنده نیست، ادامه داد: اگر طرحی به هر دلیلی شدنی نیست، تعیین تکلیف شود و جایگزین آن مشخص و اعلام گردد.
استاندار کردستان بر لزوم پیگیری دستگاه‌ها برای پرداخت اعتبارات مصوب شده سفر رئیس جمهور تأکید کرد و افزود: بانک‌ها با تمام توان در خدمت سرمایه‌گذار و تولید کننده باشند.
زارعی‌کوشا یادآور شد: اگر تولیدکننده یا سرمایه‌گذار اهلیت ندارد و نمی‌تواند طرح خود را عملی کند و منالع مالی را معطل می‌کند، حذف شود و سرمایه‌گذار جدید و باانگیزه جایگزین شود.
وی گفت: طرح‌هایی که به هر دلیلی قابلیت اجرایی ندارد، احصا شود تا بتوانیم طرح‌های جایگزین را که قابل تحقق است به دفتر ریاست جمهوری معرفی و اعلام کنیم که در ردیف مصوبات قرار گیرد.

شناسه خبر 69608