شناسه خبر:69715
1402/3/10 08:51:52
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان:

توانایی سمن‌ها را باید جدی گرفت

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان گفت: سمن‌ها متشکل از افراد مستعدی هستند که می‌توانند نقش مؤثری را در توسعه جامعه ایفا کنند و بر همین اساس مسئولین باید توانایی آنها را جدی گرفته و به آنها اعتماد کنند.

سید مرتضی کامل نوابدر رویداد توانمندسازی همنا ویژه سمن‌های ورزش و جوانان استان کردستان گفت: در رویداد همنا بستر و فضای گفتگو و هم‌افزایی برای سمن‌ها ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه سمن‌ها باید هم‌افزایی کنند، افزود: رویکرد جدید دولت در حوزه جوانان استفاده از توانایی و ظرفیت‌های این قشر از جامعه است.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان با بیان این مهم که سمن‌ها باید ایده‌پرداز باشند، بیان کرد: سمن‌ها باتوجه به توانایی که دارند باید همیشه برای اجرای برنامه‌ها ایده‌پردازی داشته باشند و ایده خود را فعال کنند.
کامل نواب در ادامه افزود: آموزش یک مسئله اصلی برای توانمند‌سازی سمن‌ها است و بر همین اساس باید این بحث جدی گرفته شود.
وی با تاکید بر توانمند‌سازی سمن‌ها، خاطرنشان کرد: سمن‌ها در موضوعات مختلف در حال فعالیت هستند و باید برای پیشرفت با همدیگر هم‌افزایی داشته باشند.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: سمن‌ها دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و باید استقلال آنها حفظ شود و در این راستا باید توجه شود سمن‌ها مداخله‌گر نیستند، بلکه تسهیلگر هستند.
وی در پایان با اشاره به اینکه رویداد هم‌نوا فرصتی برای هم‌افزایی سمن‌ها است، یادآور شد: رویداد هم‌نوا 2 به زودی از سوی وزارت ورزش و جوانان استارت زده خواهد شد.

شناسه خبر 69715