شناسه خبر:69716
1402/3/10 08:52:53

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج از احداث 6 ایستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده تردد معلولان در این شهر خبر داد.

سیدانور رشیدی در جلسه مناسب‌سازی سنندج با عنوان اینکه مناسب‌سازی معابر از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است، اظهار کرد: مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روها و اماکن عمومی و استفاده از ظرفیت تابلوهای شهری برای اطلاع‌رسانی حقوق شهروندی افراد کم‌توان و دارای معلولیت از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است.
وی افزود: مناسب‌سازی و حمل و نقل عمومی از سوی مدیریت شهری با جدیت در حال پیگیری است و در همین راستا 20 دستگاه اتوبوس جدید مناسب‌سازی شده ویژه معلولان را هم به ناوگان شهری اضافه می‌کنیم.
شهردار سنندج اظهار کرد: 5 دستگاه از این تعداد قبلاً خریداری و با 15 دستگاه دیگر هم موافقت و سهم شهرداری نیز پرداخت شده است.
رشیدی افزود: احداث 6 ایستگاه مناسب‌سازی شده با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای جامعه توانخواهان در نقاط مختلف شهر از دیگر برنامه‌های شهرداری سنندج است که مقدمات کار انجام و طرح مشاور نیز تأیید شده است.
وی خاطرنشان کرد: کارهایی در حوزه مناسب‌سازی شهر انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و تا رسیدن به هدف نهایی تأمین و ایجاد رفاه و آسایش عمومی شهروندان به ویژه جامعه جانبازان و معلولان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
شهردار سنندج اظهار کرد: باید کارها در حوزه مناسب‌سازی به صورت عملیاتی و تخصصی انجام شود و برنامه‌ها و جلسات در حد حرف باقی نماند. رشیدی اعلام کرد: همواره در بازدیدها توجه به مناسب‌سازی در اجرای پروژه‌ها را مورد تأکید قرار داده‌ایم.
وی از برنامه‌ریزی شهرداری سنندج برای تحقق شهر دوستدار کودک خبر داد و گفت: اگر فضای شهری را برای کودکان فراهم سازیم برای سایرین هم مشکلی نخواهیم داشت.

شناسه خبر 69716