شناسه خبر:69721
1402/3/10 09:02:28

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون هزار و 184 واحد تولیدی و صنعتی استان کردستان در قالب مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده که سالانه در مصرف 47 میلیون لیتر سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود.

احمد فعله‌گری اظهار کرد: با گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی، 94 درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع انجام شده است که در سال 1402 با گازرسانی به اهداف پیش‌بینی شده این حجم جایگزینی به 96 درصد افزایش خواهد یافت.
وی از برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 100 واحد صنعتی در استان در سال جاری خبر داد و افزود: برای تمام پروژه‌های گازرسانی به واحدهای صنعتی پیمانکار انتخاب یا مراحل قانونی طی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: توسعه بخش صنعت محرک اصلی رشد، موفقیت و نوآوری کشورها محسوب می‌شود و در راستای گازدار کردن صنایع از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.
فعله‌گری ادامه داد: برای سال جاری برنامه‌ریزی منظمی صورت گرفته تا تمام صنایعی که دارای مصرف بالایی هستند تا پایان امسال به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شود.
وی تاکید کرد: با تحقق این اهداف قسمت بزرگ حجم جایگزینی گاز طبیعی به‌جای سوخت‌های مایع محقق و استان کردستان در این زمینه پیشرو خواهد بود.
در حال حاضر تعداد کل مشترکان شرکت گاز کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی 607 هزار و 193 مورد است.

شناسه خبر 69721