شناسه خبر:69757
1402/3/11 09:25:39

استاندار همدان از رفع موانع چهار واحد تولیدی و صنعتی استان خبر داد و گفت: این واحدها در مسیر فعالیت خود با مشکلاتی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز چهارشنبه در پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ را از برنامه‌های اقتصادی دولت برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مشکلات آن‌ها در بخش‌های مختلف دانست و اظهار کرد: در این جلسه به مشکلات چهار واحدهای تولیدی پرداخته و تصمیمات مقتضی مطابق قانون برای ادامه فعالیت آن‌ها گرفته شد.

وی افزود: با توجه به آغاز سال جدید و نام‌گذاری سال 1402 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» با آغاز فعالیت دولت انقلابی سیزدهم، احیا و رونق تولید بسیاری از واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

استاندار همدان کمک به رفع مشکلات صنایع تولیدی در راستای توسعه و رشد اقتصادی کشور را مهم‌ترین مأموریت مدیران اجرایی کشور برشمرد و گفت: مقرر شد با توجه به واگذاری یکی از واحدهای تملیکی بانک تجارت به یک شرکت خصوصی تولید کارتن، سازمان تأمین اجتماعی همدان نسبت به صدور مفاصاحساب اقدام کند.

وی احیای واحدهای تولیدی و اشتغالی را از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم در حوزه تولید و صنعت دانست و افزود: بر همین اساس احیای مجدد یک واحد تولید ایزوگام انجام و پروانه بهره‌برداری این واحد به مدت 6 ماه رفع تعلیق شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که بدهی حق بیمه شرکت فیلتر سرکان با همکاری سازمان تأمین اجتماعی همدان به مدت 9 ماه تقسیط شود.

وی تأکید کرد: مشکل گازرسانی شرکت تولیدی طیور پس از بازدید اداره کل راهداری استان مرتفع و انجام شود.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر ضرورت توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی استان و حمایت از آن‌ها، اظهار کرد: اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در گرو حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی است.

استان همدان دارای حدود دو هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است.

 

 

شناسه خبر 69757