شناسه خبر:69831
1402/3/16 09:24:20

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس گفت: دولت امتیاز متولیان مجوزهای نانوایی غیر قانونی را لغو کند؛ چراکه صاحبان اصلی این مجوزها کارشان نانوایی نیست.

حسن لطفی با اشاره به عدم کیفیت نان و مشکلات حوزه نانوایی‌های سطح دو شهرستان، اظهار کرد: در سطح شهرستان‌های رزن و درگزین 186 واحد نانوایی وجود دارد که از این تعداد، امتیاز 120 واحد به نام شخص دیگری بوده و امتیاز خود را به شاطر و یا نانوا اجاره داده‌اند و از این طریق ماهیانه 6 تا هفت میلیون تومان از مستأجر اجاره‌بهای واحد نانوایی را دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: برخی از شاطران و نانوایان که واحد نانوایی را از فرد دارای مجوز و امتیاز اجاره کرده‌اند، برای تأمین و پرداخت این اجاره‌بهای بالا و هنگفت به‌ناچار اقدام به کم‌فروشی و یا حتی قاچاق آرد می‌کنند.
لطفی با بیان اینکه مشکل مذکور در سطح استان و حتی کشور نیز وجود دارد و برخی از صاحبان مجوزها امتیاز نانوایی خود را با قیمت‌های بسیار بالا اجاره می‌دهند، افزود: این معضل موجب شد تا برای مدتی درصدد لغو مجوزهای چنین نانوایی‌هایی باشیم و این مجوزها را به صاحبان اصلی و کسانی که واقعاً نانوا و شاطر هستند، بدهیم؛ اما متأسفانه آنقدر سنگ‌اندازی کردند که نتوانستیم این مشکل را در شهرستان مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: در این رابطه هفته گذشته با تعدادی از نمایندگان مجلس موضوع را مطرح کردیم که اعلام آمادگی کردند در این ارتباط طرحی را در مجلس ارائه بدهند.
لطفی گفت: اگر مجوزهای غیر قانونی نانوایی‌ها لغو شود و اجاره‌بها در جیب نانوا و شاطری بماند که خود صاحب مجوز و امتیاز واحد نانوایی است، این مهم علاوه‌بر ارتقای کیفیت نان، موجب اشتغال مناسب، ارائه خدمات بهتر و نیز جلوگیری از کم‌فروشی و قاچاق آرد خواهد بود.
وی با بیان اینکه دولت باید امتیاز متولیان مجوزهای نانوایی غیر قانونی را لغو کند، یادآور شد: برخی افراد زمانی که شهردار، بخشدار، عضو شورا و یا در هر سِمت و پست دیگری بوده‌اند، نسبت به دریافت مجوز و امتیاز نانوایی برای خود اقدام کرده‌اند و امتیاز خود را به نانوایان و شاطرها به قیمت بالایی اجاره داده‌اند که از استاندار و فرمانداران می‌خواهیم خلأ به‌وجودآمده و مجوزهای غیر قانونی این‌چنینی را لغو کنند؛ چراکه صاحبان اصلی این مجوزها کارشان نانوایی نیست.

شناسه خبر 69831