شناسه خبر:69945
1402/3/18 09:42:03

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: در اجرای طرح امین باید از ظرفیت همکاری حوزه‌های علمیه اهل سنت و وزارت آموزش و پرورش استفاده کرد.

حمید نیکزاد صبح امروز در نشست سالانه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کردستان که در مریوان برگزار شد، با بیان اینکه دشمن به‌صورت مداوم مشغول برنامه‌ریزی است و فضای تحمیل شده بر ما برابر نیست، عنوان کرد: آموزش و پرورش باید والدین را وارد میدان اصلی تربیت کند.
وی اظهار کرد: جهت‌دهی فرهنگی به جوانان و نوجوانان باید برگرفته از کلام قرآن باشد.
دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یک نهاد عمومی و موثر در تربیت نسل جوان و نوجوان است.
نیکزاد با عنوان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت در مسیر انجام وظایف خود نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها دارد، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه در تأمین نیروهای متخصص و به روز برای آموزش و پرورش باید تمام توان خود را بکار گیرند.
وی اضافه کرد: برگزاری مرتب و مستمر جلسات کمیته‌های همکاری حوزه و آموزش و پرورش ضرورت دارد و در استان‌ها باید نسبت به این مهم اهتمام داشته باشیم.
دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: متأسفانه کار پرورشی در سطح ستاد و اداره‌کل و ادارات محدود شده و به مدارس نمی‌رسد در حالی که در اجرای طرح امین باید از ظرفیت همکاری حوزه‌های علمیه اهل سنت و وزارت آموزش و پرورش استفاده کرد.
نیکزاد بر استفاده بهینه از ابزارهای نوین در امر تربیت و پرورش کودک و نوجوان تأکید کرد و افزود: 18 برنامه همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سطح صف تدوین شده است.

شناسه خبر 69945