شناسه خبر:70208
1402/3/24 10:05:13
پیام قائم مقام استانداری حلبچه به امام جمعه پاوه:

مرز شوشمی عید قربان بازگشایی می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: قائم مقام استانداری حلبچه خبر از بازگشایی مرز مسافری شوشمی شهرستان پاوه در عید قربان داد.

برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی یکی از مطالبات دیرین مردم منطقه است در این راستا طی ماه‌های اخیر مذاکرات و رایزنی‌های بسیار گسترده و فشرده‌ای با مقامات اقلیم برای برقراری تردد مسافری از مرز شوشمی انجام شده است.
در راستای همین پیگیری‌ها، روز گذشته علی‌رضا حیدری سرپرست فرمانداری پاوه و هیأت همراه با استقبال مقاماتی از اقلیم کردستان از دروازه شوشمی عازم اقلیم شدو نشتی با نوخشه صالح قائم مقام استانداری حلبچه و فرماندار این شهرستان داشت.
در این نشست که فرماندهان مرزی دو شهرستان پاوه و حلبچه، امیری مشاور استاندار کرمانشاه در اقلیم کردستان عراق، پورهاشمی مدیر کل دفتر امور امنیتی_انتظامی استانداری، باقری نماینده قرارگاه رمضان، شهریاری مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه، فرجی مدیر گمرک و بازارچه شوشمی حضور داشتند دو طرف با تأکید مجدد بر بازگشایی تردد مسافر از مرز شوشمی در تاریخ عید سعید قربان تأکید کردند.
در ادامه آن از حدودات دروازه مرزی شوشمی بازدید کردند و با تفاهم مرزبانان دو طرف یک نقطه نیز برای اجرای عملیات بازگشایی و خاکبرداری یک دروازه کوچک برای عبور مسافر نیز که قبلا مشخص شده بود بر تسریع انجام آن تا قبل از عید سعید قربان تاکید کردند.
نوخشه ناصح قائم مقام استانداری حلبچه و فرماندار این شهرستان در ادامه در پیامی ویدئویی خطاب به ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه، گفتند: من بازگشایی مرز شوشمی را از دست ایشان می‌بینم و از ایشان تشکر ویژه دارم.
نوخشه ناصح همچنین، گفت: ان‌شاءالله روز عید قربان ما با مهر پاسپورت ماموستا قادری در مرز شوشمی پذیرای ایشان در اقلیم کردستان عراق به عنوان اولین نفر باشیم.
وی همچنین از استاندار کرمانشاه و فرماندار پاوه و تمامی کسانی که برای بازگشایی مرز شوشمی تلاش کرده‌اند تشکر کرد.
نوخشه ناصح به‌صورت ویژه به مردم شهرستان پاوه سلام رساند و ابراز امیدواری کرد بزودی شاهد حضور آن‌ها در حلبچه و اقلیم کردستان عراق باشد.
فرماندار پاوه نیز در ادامه به خبرنگار فارس، گفت: دو طرف در این دیدار مرزی بر بازگشایی تردد مسافر در پایانه مرزی شوشمی در عید سعید قربان سال‌جاری تأکید ‌داشتند.
با توجه به قرار گرفتن مرز شوشمی در محدوده منظر جهانی هورامان و طبیعت و معماری زیبای منطقه، برقراری تردد مسافری یک ظرفیت مهم برای تبدیل منطقه اورامانات به یک مقصد دائمی در حوزه گردشگری خواهد بود. می‌توان با استفاده از امکان تردد مسافری از مرز شوشمی و ظرفیت‌های گردشگری منطقه، یک تحول مثبت در اقتصاد مردم اورامان ایجاد کرد.

شناسه خبر 70208