شناسه خبر:70398
1402/3/29 08:39:29
نماینده نهاوند در مجلس اعلام کرد

اختصاص 100 میلیارد اعتبار برای پروژه سد گرین

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: با رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی در سال جاری برای پروژه سد گرین اختصاص یافت.

علیرضا شهبازی اظهار کرد: برای پروژه سد گرین علاوه بر تأمین اعتبار از طریق ماده 56، با رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در سال جاری در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: سد گرین اگر با اعتبارات قطره چکانی قرار بود ساخته شود 100 سال طول می‌کشید که از طریق ماده 56 و با همکاری سه بانک کشاورزی، ملت و صادرات مبلغ 178 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب و سه قسط آن تا به امروز پرداخت شده است.
شهبازی با بیان اینکه راه‌اندازی سد گرین در یک افق 50 ساله مشکل تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان را حل خواهد کرد، افزود: متأسفانه برای گرفتن مجوز معدن سنگ این پروژه سنگ‌اندازی شد که با پیگیری‌های زیاد و از طریق سازمان منابع طبیعی کشور توانستیم و این مجوز صادر شد اما تأخیر در واگذاری به موقع معدن عامل اصلی عقب افتادن پروژه شد.
وی ادامه داد: از سال 99 تا پایان 1401 در مجموع مبلغ 110 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه سد گرین از طریق اعتبارات ماده 56 و اعتبارات ملی تخصیص یافته است.
شهبازی تصریح کرد: به گفته‌ پیمانکار این پروژه، سد گرین تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و افزون بر 110 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و چنانچه مشکلات موجود مرتفع شود، در صورت تزریق به موقع اعتبارات در دو ساله آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: متأسفانه مشکل معدن سد باعث طولانی شدن روند احداث این پروژه شده و این وقفه طولانی باعث شد این پروژه‌ که سال 99 با اعتبار موجود قابل اجرا بود، امروز به علت افزایش قیمت‌ها برای ساخت آن نیاز به اعتبارات بیشتر است.
نماینده نهاوند در خانه ملت با اشاره به اهمیت این پروژه در تأمین آب کشاورزی، آب شرب شهرستان و نقش مهمی که در توسعه صنعت این منطقه دارد، تأکید کرد: همچنین پیرو جلسه‌ای که به تازگی در محل کارگاه این پروژه داشتیم، با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی استان مقرر شد واگذاری معدن، تسهیل و تسریع شود.

شناسه خبر 70398