شناسه خبر:70546
1402/4/1 08:56:19

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: این استان می‌تواند مرکز توزیع محصولات کشور اوگاندا در کشور ایران باشد.

«فرزاد مخلص الائمه» روز چهارشنبه در دیدار با سفیر اوگاندا در استانداری مرکزی، افزود: آمادگی خود را برای کار اقتصادی و تبادل تجاری اعلام می‌کنیم و از اینکه هیئت اقتصادی اوگاندا به استان مرکزی سفر کرده، امید است در حوزه صادرات محصولات به نتایج ارزشمندی دست پیدا کنیم.
وی بیان کرد: همواره نخستین پیشنهاد استان در ملاقات با نمایندگان تجاری کشورها، برای فعالیت‌های اقتصادی مشترک است زیرا صادرات و واردات عادی را، سایر تجار می‌توانند، انجام دهند.
استاندار مرکزی گفت: این استان با برخورداری از بیشترین گروه کالاهای صنعتی از جمله فعالیت در حوزه سنگ ساختمان، تولید عایق‌های رطوبتی و موقعیت جغرافیایی مناسب از ظرفیت قابل توجهی برای برقراری روابط تجاری با کشور اوگاندا و سایر کشورهای جهان برخوردار است.
مخلص الائمه افزود: این استان به لحاظ تنوع تولیدات صنتعی رتبه نخست در بین 31 استان را دارد و با بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی فعال به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور به شمار می‌رود.
استاندار مرکزی گفت: ظرفیت‌های اقتصادی استان مرکزی را می‌توانیم در قالب یک نمایشگاه در اوگاندا به نمایش بگذاریم تا ارتباط بین دو کشور برقرار شود.
مخلص الائمه افزود: صادرات کالاها و محصولات عادی، مقدور است اما برای صادرات فناوری باید بین بخش خصوصی هر دو طرف زمینه همکاری فراهم شود.
وی با بیان اینکه باید شرکای اقتصادی در 2 کشور داشته باشیم، گفت: تجار ایرانی می‌توانند محصولات شیشه و کاشی را به اوگاندا صادر کنند اما این ظرفیت در استان مرکزی وجود دارد که کارخانه تولید شیشه راه اندازی کنند و اوگاندا باید از این فرصت استفاده کند.
هدف سفر به استان مرکزی تقویت روابط تجاری و اقتصادی است
سفیر اوگاندا در ایران هم گفت: افزایش روابط تجاری در حوزه‌های مختلف صنعتی با استان مرکزی هدف اصلی سفر به این استان است.
«محمد تزیکوبا کیسا مبیراء » افزود: این سفر برای آشنایی هرچه بیشتر با توانمندی‌های صنعتی استان مرکزی انجام شد و امید است در آینده نزدیک زمینه افزایش همکاری مشترک شرکت‌های اوگاندا با این استان فراهم شود.
وی هدف در تشریح اولین سفر خود به استان مرکزی در سال گذشته گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان که در سال گذشته دیدم باعث شد که در این سفر یک هیئت بلندپایه اقتصادی به همراه نماینده مستقیم دولد اوگاندار را با خود به این استان آوردم تا فرصتی برای تقویت روابط تجاری بین این استان با اوگاندا فراهم شود.
سفیر اوگاندا در ایران گفت: در سفری که سال گذشته به این استان داشتم من را متقاعد کرد که باید به این استان برگردم و اکنون هموطنان خود را آورده‌ام تا موقعیت‌های استان را ببینند و برای همکاری قدم بردارند.
تزیکوبا کیسا مبیراء افزود: چیزی که این بار در سفر به ساوه دیدم از آنچه که در سفر قبل دیده بودم متفاوت بود این بار علاوه بر ایده‌هایی که سال اگذشته داشتم اکنون ایده‌های جدیدی به ذهنم رسید.

شناسه خبر 70546