شناسه خبر:70674
1402/4/5 08:30:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اجرای بیش از یکصد عنوان برنامه در کمیته هنری، نمایشی و دفاع مقدس در استان خبر داد.

مسعود ویژه در جلسه کمیته هنری، نمایشی و دفاع مقدس‌ با بیان اینکه امسال اتفاق مبارکی با عنوان کنگره شهدای همدان در حال پیگیری و انجام است، اظهار کرد: کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس سال گذشته برنامه‌های متعددی را در استان پیگیری و اجرا کرد که بخشی از آنها در راستای برنامه‌های کنگره ملی شهدا در همدان بود.
وی خاطرنشان کرد: اجرای 14 عنوان نمایش صحنه‌ای و 6 عنوان نمایش خیابانی، 10 مورد نمایشنامه‌خوانی، برپایی 18 نمایشگاه عکس، هشت نمایشگاه هنرهای تجسمی، برگزاری جشنواره ملی شعر دفاع مقدس، تجلیل از هنرمندان دفاع مقدس، اعزام هنرمندان به اردوی راهیان نور از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ذیل این کمیته بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان 24 مورد سرکشی به خانواده شهدا، اجرای سرود با مشارکت کانوهای فرهنگی هنری مساجد، رونمایی از چهار عنوان کتاب، برگزاری 10 مورد عصر شعر، برگزاری مسابقه عکس ملی رهروان دفاع مقدس و مشارکت در برگزاری جشنواره فانوس را از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد.
وی در ادامه با تأکید بر ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و ضرورت پاسداشت فعالان این حوزه، تصریح کرد: نکوداشت سردار حمید حسام در بهمن سال گذشته، از جمله اقدامات شاخصی بود که در این حوزه انجام شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان همدان با بیان اینکه هنر ابعاد مختلفی دارد، اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از این ابزار، بسیج شده و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری کنیم.
سردار مهدی ظفری با تأکید بر اینکه توجه به میدان فضای مجازی یک ضرورت اساسی است، خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری فانوس، ظرفیتی است که به این حوزه می‌پردازد و شایسته است دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری این جشنواره همکاری داشته باشند.
در ادامه پس از رونمایی از پوستر هفتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فانوس، ضمن قدردانی و تجلیل از رضا ینگجه (دبیر جشنواره ششم)، بهروز خانلر به عنوان دبیر هفتمین دوره این جشنواره معرفی شد.

شناسه خبر 70674