شناسه خبر:70831
1402/4/10 10:58:23

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره اینکه گذرنامه ویژه برای اربعین به قوت خود باقی است، گفت: مسیر ایلام- مهران تا اربعین حسینی سال جاری چهار بانده می‌شود.

 

سیدمجید میراحمدی در حاشیه ستاد اربعین استان ایلام در مرز مهران اظهار کرد: مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، تمرین و باشماق برای اربعین حسینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مرز خسروی برای اربعین امسال 24 ساعته خواهد بود، تصریح کرد: امسال گذرنامه ویژه برای اربعین حسینی، به قوت خود باقی است که به‌تازگی تمهیدات لازم برای صدور آن صورت گرفته، این گذرنامه ویژه به مدت پنج سال اعتبار دارد و قرار است با هزینه کمتر و تنها برای سفر اربعین صادر شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در پایانه مرزی مهران برای توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است، یادآور شد: در مرز مهران تعداد گیت‌ها و درب‌های ورود و خروج با همکاری طرف عراقی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه جاده‌ایلام-مهران تا اربعین چهاربانده می‌شود و پروژه‌های خوبی در این مسیر در حال اجرا است، یادآور شد: هدف اصلی ما در پایانه‌های مرزی با توجه به گرمای هوا، کمترین معطلی در پایانه‌ها است.

میراحمدی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای تامین آب شرب و یخ در پایانه‌ها به خصوص مرز مهران اندیشیده شده است.

همچنین معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین کشور و استاندار ایلام با "عمید عاطف" مدیر پایانه زرباطیه عراق دیدار و گفتگو کردند.

رئیس ستاد اربعین کشور در این دیدار اظهار کرد: قرارگاه مشترک اربعین برای تسهیل تردد زوار در پایانه ایجاد شود چراکه این مهم یک توافق بین وزارت کشور ایران و عراق است.

میر احمدی افزود: با همکاری و همدلی باید تلاش کنیم که زوار در اربعین با مشکلی در تردد مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: یک نماینده تام اختیار در عراق و یک نماینده تام اختیار که توسط استاندار ایلام در ایران معرفی می‌شود که هر چه سریعتر برای کنترل گیت‌های ورودی پایانه کار خود را آغاز کنند که بتوانیم با تفاهم گیت‌های خروجی را کنترل کنیم.

***قرارگاه مشترک بین پایانه‌های مرزی مهران و زرباطیه عراق تشکیل می‌شود

استاندار ایلام نیز در این دیدار با تاکید بر تسریع در ایجاد قرارگاه مشترک در پایانه، گفت: تمامی تلاش خود را برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین بکار بگیریم.

حسن بهرام‌نیا تصریح کرد: سال گذشته همه مدیران استان در ایام اربعین حسینی پای کار بودند و همین امر موجب شد که اربعین حسینی به بهترین شکل ممکن برگزار و رضایت مقام معظم رهبری را به دنبال داشته باشد و امسال توقعات بیشتر از سال گذشته است و انتظار می‌رود که همه برای اربعین سال جاری پای کار باشند.

 

شناسه خبر 70831