شناسه خبر:71432
1402/4/24 09:16:00

سپهرغرب، گروه خبر: هفتمین جشنواره موسیقی «کهن‌آواهای تنبور و موسیقی کُردی» شهریورماه 1402 در شهرستان دالاهو استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

موسسه فرهنگی هنری خانه تنبور دالاهو هفتمین جشنواره موسیقی «کهن‌آواهای تنبور و موسیقی کُردی» را 30 و 31 شهریورماه امسال در این خانه واقع در روستای بانزلان، شهرستان دالاهو، استان کرمانشاه برگزار می‌کند.
پاسداری و حفظ موسیقی باستانی تنبور و دیگر آواهای کهن کرُدی، شناسایی، معرفی، تشویق و راهنمایی استعدادهای جوان، سپاسگزاری و قدردانی از استادان پیشکسوت تنبور و سایر موسیقی‌های کهن کُردی، تشویق و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها در جهت حفظ فرهنگ و هنر بومی خود از اهداف این جشنواره است.
براساس فراخوان، جشنواره در دو مرحله برگزار می‌شود؛ در مرحله اول شرکت‌کنندگان باید قطعات اجرایی خود را به صورت تصویری و حداکثر به مدت 6 دقیقه بر روی لوح فشرده ضبط کرده و به نشانی دبیرخانه جشنواره؛ شهرستان دالاهو، بخش گهواره روستای بانزلانی سفلی، خانه تنبور، کدپستی6767153747 ارسال کنند. آخرین زمان تحویل آثار 28 مردادماه است.
آثار ارسال شده توسط هیئت داوران مرحله اول بررسی می‌شود و از هر رده سنی (نونهالان تا پایان 11 سالگی، رده سنی نوجوانان از آغاز 12 سالگی تا پایان 16 سالگی، رده سنی جوانان «الف» از آغاز 17 سالگی تا پایان 22 سالگی و رده سنی جوانان «ب» از آغاز 23 سالگی تا پایان 28 سالگی) بین 6 تا هشت نفر برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب و معرفی می‌شوند. اعلام نتایج اولیه جشنواره یک هفته پس از دریافت آثار خواهد بود.
مرحله دوم جشنواره پس از اعلام برگزیدگان مرحله اول، 30 و 31 شهریورماه به صورت حضوری در خانه تنبور برگزار می‌شود.
براساس اعلام دبیرخانه هفتمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره متن فراخوان منتشر شده را به دقت مطالعه و با توجه به رده سنی اعلام شده آثار خود را به صورت تصویری ضبط و به همراه عکس کارت ملی و فرم تکمیل شده مندرج در فراخوان، به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
علاقه‌مندان برای دسترسی به فراخوان هفتمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی می‌توانند اینجا و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://thehouseoftanbour.com/ مراجعه کنند یا از طریق شماره 09189372558 در واتساپ یا تلگرام در ارتباط باشند.
خانه تنبور، یک مرکز فرهنگی هنری غیردولتی است که به همت علی اکبر مرادی در مدت زمانی به طول 10 سال در روستای بانزلان گوران بنا نهاده شده است. روستای بانزلان در ایل گوران و بخش گهواره و شهرستان دالاهو و در استان کرمانشاه قرار دارد.
هدف از تأسیس این خانه، معرفی، آموزش، شناسایی و حفظ و نگهداری ساز تنبور و فرهنگ مرتبط با آن است. خانه تنبور 22 شهریورماه سال 1396 با حضور هنرمندان برجسته موسیقی از سراسر ایران افتتاح و همزمان نخستین جشنواره کهن آواهای تنبور در آن برگزار شد.

شناسه خبر 71432