شناسه خبر:71540
1402/4/27 10:59:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور شعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: قرارداد پرداخت وام به هفت‌هزار و 31 واحد مسکن ملی استان مرکزی با این بانک منعقد شد.

«سیدنبی حیدریان» روز دوشنبه اظهارکرد: یک‌هزار و 920 واحد از مجموع این واحدها در شهر اراک، یک‌هزار و 848 واحد در شهر ساوه، 564 واحد در شهر خمین، 499 واحد در شهر جدید مهاجران، 496 واحد در دلیجان و 350 واحد در شهر جدید امیرکبیر است که در قالب انبوه‌سازی در حال ساخت است.
وی بیان کرد: یک‌هزار و 354 واحد نیز در قالب خودمالکین و گروه‌های ساخت 2 و سه واحده ایجاد می‌شود.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان مرکزی خاطرنشان کرد: مبلغ قراردادهای منعقد شده برای هر واحد، در شهر اراک و شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر، سه میلیارد و 500 میلیون ریال و در سایر شهرهای استان، سه میلیارد ریال است.
حیدریان گفت: سقف وام نهضت ملی مسکن برای ساخت هر واحد در تهران چهار میلیارد و 500 میلیون ریال، در شهرهای بالای یک‌میلیون نفر جمعیت، چهار میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها سه میلیارد و 500 میلیون ریال و سایر شهرها سه میلیارد ریال است.
وی افزود: به تازگی و با توجه به ابلاغ بانک مرکزی و به استناد مصوبه هیئت مدیره بانک مسکن، سقف وام مشارکت مدنی برای طرح‌های معرفی شده در قالب طرح نهضت ملی، ایجاد هر واحد مسکونی شامل انبوه‌سازی، گروه‌های ساخت، خودمالکی در تمامی مناطق شهری کشور به مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافته است که اعطای وام متمم به قراردادهای منعقده قبلی و نیز اعطای وام به طرح‌های جدید از نظر شرایط و ضوابطی خاص، امکانپذیر است.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان مرکزی افزود: در خصوص کاهش میزان نرخ سود این وام‌ها و اخباری مبنی بر تاکید مقامات عالی کشور به محاسبه و دریافت اقساط این وام‌ها به روش پلکانی(به طوریکه قسط اول این وام، کمتر از 40 درصد حداقل حقوق کارمندان و کارگران بوده و این افراد یارای بازپرداخت آن را داشته باشند) تاکنون، ابلاغی به شبکه بانکی انجام نشده‌است.
حیدریان اضافه کرد: تا زمانیکه دستورالعملی در خصوص موارد مطروحه به شبکه بانکی کشور ابلاغ و از سوی شورای پول و اعتبار لازم‌الاجرا نشود، بانک‌ها از اعمال آن معذورند، هر چند بانک‌ها از هرگونه تسهیل و تسریع در روند پرداخت وام استقبال می‌کنند.

شناسه خبر 71540