شناسه خبر:71597
1402/4/28 08:50:53
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:

تولید 6 میلیون و 300 هزار اصله نهال در ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از تولید 6 میلیون و 300 هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان، در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت خبر داد.

ابراهیم پیرزادیان، با اشاره به تولید 6 میلیون و 300 هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان، از ابتدای سال تاکنون، اظهار کرد: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور و با توجه به ظرفیت نهالستان‌های استان ایلام، در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم تا پایان سال بالغ بر 18 میلیون اصله نهال در استان تولید خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اهمیت این طرح در سطح کشور، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام به‌عنوان استان پیشرو در زمینه تولید نهال در نظر دارد تا پایان امسال نسبت به تولید این تعداد نهال اقدام کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار کرد: کاشت نهال‌های تولید شده در راستای استفاده در بیابان‌زدایی، مبارزه با گردوغبار، کاشت درخت در حاشیه راه‌ها، کاشت درخت در حاشیه مزارع، طرح‌های زراعت چوب، بوستان‌های روستایی، تعهدات شرکت‌ها و کارخانه‌جات، کاشت توسط دهیاری‌ها و فضای سبز شهری و روستایی و توسعه و ترمیم جنگل‌ها خواهد بود.

شناسه خبر 71597