شناسه خبر:71636
1402/4/29 08:44:40

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: 30 هزار و 500 واحد مسکن در سطح استان درحال احداث است که 16 هزار و 400 واحد مربوط به شهرها و 14 هزار و 100 واحد مسکن روستایی است.

به گزارش روز چهارشنبه سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای تأمین مسکن استان با بیان اینکه زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در 28 شهر استان تأمین شده است، ابراز کرد: اقدامات لازم برای طراحی و سیر مراحل قانونی جهت واگذاری آن‌ها به متقاضیان، درحال انجام است.
وی تصریح کرد: تکمیل یک‌هزار و 500 واحد مسکن مهر که بیش از 10 سال نیمه‌تمام باقی مانده بودند، در دست اقدام است.
وی ادامه داد: قیمت‌گذاری کارشناسی پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و مبادی ذی‌ربط صورت گرفته است.
استاندار همدان تأکید کرد: روند تسهیل در واگذاری واحدی‌های باقی‌مانده مسکن مهر در جلسه‌ شورای دستگاه‌های نظارتی، مورد بررسی قرار گرفت و واحدها بعد از تکمیل به متقاضیان واگذار می‌شود.
وی یادآور شد: مشکلی در واگذاری انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر باقی‌مانده وجود ندارد.
قاسمی‌فرزاد گفت: دستگاه‌های حمایتی باید فهرست افراد واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن را به تفکیک شهرستان، شهر و روستا ارائه کنند تا اقدامات قانونی برای واگذاری زمین یا واحد مسکونی به مددجویان متقاضی واجد شرایط، سرعت گیرد؛ در شهر کبودراهنگ 201 نفر از متقاضیان مسکن مهر گروه‌بندی شده‌اند.
وی تأکید کرد: متقاضیان تسهیلات واحدهای مسکن روستایی که به بانک‌ها معرفی شده‌اند، تعیین تکلیف شده و اعطای وام‌ها درحال طی مراحل قانونی برای واگذاری است.
استاندار همدان ادامه داد: انعقاد قرارداد بیش از پنج هزار متقاضی تسهیلات بانکی واحد مسکن روستایی صورت گرفته است، پرداخت وام مسکن روستایی شتاب گرفته و تسریع در روند پرداخت از سوی بانک‌ها مورد تأکید است.

شناسه خبر 71636